12 kedvelt étel, aminek nagyon magas a sótartalma
Ne add a gyereknek!
Mivel sok sót tartalmaznak, érdemes kiiktatni őket az étrendből.

Ez is érdekelhet

3 ok, hogy miért legyen úti célod Hajdúszoboszló (x)

Családi programajánló: irány a Tereza, irány Mexikó! (x)

Márciustól még több kedvezmény vár: csak a PIN-kódod kell hozzá (x)

Fedezd fel a gőzállomást, mellyel a vasalás gyorsabb, mint valaha! (x)

beauty and style

3 divatos táska, amiben nemcsak egy zsebkendő fér el: az apró retikül ellentéte, mégis sokan imádják »

Füstös szemsmink 50 felett: nem öregít, ha így kerül fel »

Ettől olyan feszes Naomi Campbell teste: 48 évesen ilyen keményen edz »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bár a cukorbetegség, az elhízás veszélye és a fogápolás kapcsán egyre több szó esik arról, milyen ételeket nem érdemes fogyasztani a bennük lévő magas cukortartalom miatt, azzal még mindig sokan nincsenek tisztában, mely ételek kerülendők magas sótartalmuk miatt.

Pedig a túlzott sóbevitel legalább olyan káros lehet az egészségre, mint a mértéktelen cukorfogyasztás.

Miért veszélyes sósan étkezni?

Tudományos tény, hogy a túlzásba vitt sófogyasztásnak egészségkárosító hatása van. Bármely életkorban - így akár gyermekkorban is - felelős lehet például a hipertónia, vagyis a magas vérnyomás kialakulásáért, ami ma Magyarországon körülbelül két és fél millió embert érint. Mindemellett növeli a vese megbetegedésének kockázatát, éppen úgy, ahogyan az agyvérzését is.

Sófogyasztás a magyarok körében

Hazánkban a lakosság sófogyasztása nemtől és életkortól függetlenül túllépi az ajánlott napi bevitelt. Az OÉTI adatai szerint a férfiak napi 17,2 gramm sót, a nők 12 grammot, a gyerekek pedig a sokszor minősíthetetlenül rossz és felelőtlen óvodai, iskolai étkeztetés keretében napi 3,5-13,1 gramm sót visznek be a szervezetükbe. Ezek az adatok megdöbbentőek ahhoz viszonyítva, hogy az ajánlott napi sóbeviteli mennyiség felnőtteknél 5 gramm, gyerekeknél pedig 3 gramm.

Iktassátok ki a felesleges sót!

Szülőként, családanyaként te is változtathatsz a családod étrendjén, így napi a sóbevitelen is. Igyekezz megőrizni mindenki egészségét azáltal, hogy csökkented a só használatát főzéskor, és nem veszel olyan ételeket a boltban, amelyeknek túl magas a sótartalma.

Az alábbi 12 étel mindegyikében nagyon sok só van, így érdemes kerülnötök őket. Ne add ezeket a gyereknek, ha nem szeretnéd, hogy idővel vérnyomás-, szív-, illetve veseproblémái legyenek!

Mennyi különórára van szükség?

Az iskola és a házi feladat mellett sok szülő járatja gyermekét különórákra. De vajon mennyi az ideális, és mi a számít megterhelőnek, ha különórákról van szó? Videónkból kiderül.

Ezt is szeretjük