Téli immunerősítő villámdiéta
Csak 3 nap!
Villámdiétánkkal könnyedén eltüntetheted felesleges kilóidat, és szervezeted védekezőképességét is erősítheted!

    • H
    • K
    • Sz
    • Cs
    • P
    • Sz
    • V
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
Ez is érdekelhet

Tiltott szerelem a Szegedi Szabadtéri Játékokon (x)

A nyugdíjasotthonból mentek fellépni: 40 év után újra színpadra álltak a szereplők (x)

„Azt mondták, örökre feküdni fog” (x)

Megvan, melyik a legjobb játék a gyereknek! (x)

beauty and style

Fogyást segítő, kalóriaégető turmix: felpörget a fáradt reggeleken »

Tejszínes kényeztető pakolás kézre, arcra: megújítja a száraz bőrt »

Visszatér a ’80-as évek egyik kabátja: 5 tipp, hogy stílusosan viseld »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A tél kritikus időszak. A hosszú és hideg napokon az ember lánya hajlamos bevenni magát a meleg lakásba, és ki sem mozdulni onnan addig, míg el nem pusztított több tábla csokoládét, és mégtöbb finom, de annál hizlalóbb, stresszűző falatot. És amikor megjelennek az első párnácskák, nem törődve egészségével, gyötrelmes koplalásba kezd, hogy fel tudja venni szilveszterre azt a dögös, de szűk ruhát.

A téli fogyókúrák legnagyobb veszélye, hogy a koplalástól immunrendszered legyengülhet, éppen akkor, amikor a legnagyobb szükség lenne rá.

Ráadásul a téli hónapokban kevesebb friss zöldséghez és gyümölcshöz jutsz, pedig egészséged megőrzéséhez nélkülözhetetlen tápanyagokat tartalmaznak. Azért nem reménytelen a helyzet: fagyasztva és befőzve télen is elérhetőek a nyári gyümölcsök és zöldségek, illetve trópusi társaikra is számíthatsz.

A tél vitaminforrásai

A télen is elérhető természeti kincsek közül a legfontosabbak a következők: narancs, banán, alma, kivi, káposzta, sárgarépa, brokkoli és cékla. Ezek a gyümölcsök és zöldségek nemcsak vitaminokban és ásványi anyagokban, hanem flavonidokban is gazdagok. Ezek a növényi összetevők rendkívül fontos szerepet töltenek be a szervezet védekezőképességének kialakításában, ugyanakkor fogyasztásuk fogyókúraként is hatékony.

Narancs

Kiváló zsírégető, elősegíti a gyomormozgást, és rengeteg vitamint tartalmaz, főképpen C-vitamint, ami az immunrendszer legfontosabb támogatója. Egészben érdemes fogyasztani, facsarással ugyanis eltávolíthatod az emésztés szempontjából nélkülözhetetlen rostokat.

Banán

Segít kiüríteni a méreganyagokat a szervezetből, csökkenti a koleszterinszintet, és antibiotikumnak is kiváló.

Alma

Mozgásba hozza az emésztőrendszert, méregtelenít, és nélkülözhetetlen vitaminokat tartalmaz.

Kivi

Emésztést elősegítő hatásáról ismert, elősegíti a felesleges nátrium kiürítését, magas C-vitamin és magnéziumtartalma révén pedig hozzájárul a jó erőnléthez.

Káposzta

Méregteleníti a gyomrot és bélrendszert, segíti az emésztést, vírus- és baktériumölő, ásványi anyag és vitamintartalma pedig erősíti az immunrendszert.

Sárgarépa

Hozzájárul a méreganyagok eltávolításához, könnyíti az emésztést, a benne található ásványi anyagok erősítik a szervezet ellenállóképességét.

Brokkoli

Kiváló rostforrás, serkenti a májműködést, elősegíti a méregtelenítést.

Cékla

Salaktalanító, méregteleníti a májat és az epehólyagot, megakadályozza a vesekő kialakulását, és nélkülözhetetlen vitaminforrás.

Paradicsom

Egyensúlyban tartja a vízháztartást, hatékony rákmegelőző. A téli időszakban csak hőkezelt formában érhető el, de a kutatások szerint likopintartalma ebben az állapotban érvényesül igazán.

A zöldségek és gyümölcsök mellett egyél minél több zöldségköretet, főzelékfélét, zsírszegény tejterméket és zsiradék nélkül készült gabonakészítményt. Nagyon fontos, hogy 2,5–3 liter folyadékot megigyál naponta – ez lehet ásványvíz, gyógytea vagy gyümölcslé.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: pirítós szederlekvárral.
Tízórai: egy narancs.
Ebéd: egy szelet sovány hús zöldségkörettel.
Uzsonna: egy banán.
Vacsora: paradicsomleves.

2. nap

Reggeli: pirítós főtt tojással.
Tízórai: egy barackos joghurt
Ebéd: tonhal sárgarépával és brokkolival.
Uzsonna: gyümölcssaláta kiviből és ananászból.
Vacsora: finomfőzelék.

3. nap

Reggeli: pirítós sovány sajttal és sárgarépalével.
Tízórai: egy alma
Ebéd: grillezett pulykamell céklasalátával.
Uzsonna: franciasaláta sovány tejföllel vagy kefírrel.
Vacsora: zöldségleves.

Ezt is szeretjük