3 kutatás egybevágó eredménye szerint ez a hétköznapi ital gyorsítja a fogyást
Ennyit fogyassz belőle
Nem mindegy, hogyan iszod.

nagykep?cikkid=169753&kep=reggeli tea kave-lead
Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Idén cseréld a télikabátot fürdőrucira – Ezért érdemes Thaiföldre utaznod! (x)

beauty and style

10 téli szett fekete-fehérben: így kombináld, és mindig nőies leszel »

3 természetes hajvilágosító módszer, ha télen is napszítta tincseket szeretnél »

Elrontottad a szemsminkedet? Ettől az 1 perces trükktől profi munkának fog tűnni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nagyon sokan indítják szívesen a reggelt egy pohár kávéval, annak élénkítő hatása miatt. Jó hír, hogy az italról a fogyókúra alatt sem kell lemondanod, sőt! Erősen ajánlott, hogy minden reggel fogyassz egy pohárral, hiszen a kávé segíthet a fogyásban.

Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy milyen mennyiségben kávézol, és miként ízesíted az italt, hiszen ezek nagyban befolyásolják a hatását.

Miért érdemes kávézni a fogyókúra során?

A kávé a fogyókúra szempontjából egy nagyon fontos anyagot - koffeint - tartalmaz, mely szervezetre gyakorolt hatását széles körben vizsgálták a tudósok.

A kutatások például kiderítették, hogy a koffein anyagcserét élénkítő hatással bír, mely segít abban, hogy a szervezeted naponta 75-100 kalóriával többet égessen el, mint ha nem fogyasztanál kávét. Ez azt jelenti, hogy az italtól 3-11%-kal gyorsabb az anyagcseréd, mely 10-29%-kal nagyobb mértékű fogyáshoz vezet, ha diétázol. A kávénak ezt a hatását három különböző kutatás igazolja, melyeket itt, itt és itt olvashatsz el.

Mennyi kávét érdemes fogyasztani?

Körülbelül 200-300 milliliter kávéban 100-200 gramm koffein található, mely elegendő ahhoz, hogy az ital anyagcserére gyakorolt előnyös hatását maximálisan kifejtse. Amennyiben ennél többet iszol, azzal éppen ellentétes eredményt érsz el, ugyanis ez kimeríti azokat a hormontermelő szerveket, melyeket a koffein stimulál, így fáradtságot, éhséget tapasztalhatsz. Ez arra ösztönzi a szervezetedet, hogy étellel pótold a pluszban elégetett kalóriákat. Érdemes ezért a diéta során a napi kávémennyiséget egy-két csészénél limitálni.

Hogyan fogyaszd a kávét a diétához?

Az egyszerű feketekávé kalóriatartalma elhanyagolható: egy bögrében nagyjából két kalória van. Fontos azonban, hogy már egy kanál cukor is sok kalóriát ad hozzá az italhoz, akárcsak a tejszín - mindkettő hozzájárul ahhoz, hogy az ital erősen megdobja a vércukorszintedet, ami később visszaesésével erős éhségérzetet okoz.

Éppen ezért ajánlott, hogy cukor nélkül, legfeljebb egy kevés tejjel vagy édesítőszerrel fogyaszd az italt. Az édesítőszer jobb megoldás a cukornál, hiszen kalóriatartalma kevesebb, ám az édes íz ennek ellenére is növelheti az étvágyat.

Ezt is szeretjük