20 kilót is fogyhatsz a Flexitarian diétával
Gwyneth Paltrow kedvenc fogyókúrája
A Flexitarian diéta növényi táplálékok fogyasztásán alapul.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A Flexitarian diéta elnevezése a rugalmas - angolul: flexible - és a vegetáriánus szavak házasításából származik. Az étrend megalkotója, Dawn Jackson Blatner dietetikus célja nem csupán a karcsú alak elérése volt, hanem az egészség megőrzése is.

A diéta követői közé tartozik többek között Gwyneth Paltrow Oscar-díjas színésznő is. Az étrend segítségével néhány hónap alatt, akár 20 kiló feleslegtől is megszabadulhatsz.

Flexitarian diéta

A diéta alapvetően vegetáriánus alapokon nyugszik, de nem írja elő, hogy teljesen kizárd a húsfogyasztást az életedből. A lényeg, hogy többnyire növényi eredetű ételeket fogyassz, de hetente néhány alkalommal - ha megkívánod - bátran ehetsz húst is.

Öt élelmiszertípus

A Flexitarian diéta alapvetően ötféle élelmiszertípus fogyasztását preferálja. Az első csoportot Dawn Jackson Blatner új húsnak nevezi, ide tartozik a tojás, a tofu, a hüvelyesek, a diófélék és magvak. Ezekből pótolhatod a szervezet számára nélkülözhetetlen fehérjét - melyből a húsfogyasztás csökkentésével kevesebb jutna a szervezetedbe.

A második csoportba a zöldségek és gyümölcsök tartoznak, a harmadik a teljes kiőrlésű gabonaféléké, a negyediket a tejtermékek teszik ki, az ötödik csoportba pedig a cukrok és fűszerek sorolandóak – minden szárított gyógy- és fűszernövény, vagy akár agavészirup is ide tartozik.

Napi ötszöri étkezés, maximum 1500 kalória

A Flexitarian diéta napi ötszöri étkezést ír elő, tehát, ha eddig csak a főétkezésekre szorítkoztál, most még egy tízóraival és egy uzsonnával is meg kell toldanod az étrended. A reggeli legfeljebb 300 kalóriát tehet ki, az ebéd 500 kalória körül legyen, vacsorára pedig körülbelül 400 kalóriának megfelelő ételt vegyél magadhoz. A tízórai és az uzsonna nagyjából 150-150 kalóriát tegyen ki. Természetesen aktivitásodtól függően fogyaszthatsz több kalóriát is a nap során.

Napi fél óra mozgás

Amellett, hogy odafigyelsz a táplálkozásra, napi fél óra mozgás is férjen bele az életedbe - legalább a hét öt napján. Kocogj, menj uszodába, jógázz, vagy válassz valamilyen tornatermi edzést, a lényeg csak annyi, hogy szívesen csináld.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy teljes kiőrlésű kenyérből készült pirítós, két lágy tojás.
Tízórai: két narancs.
Ebéd: barna rizs párolt vegyes zöldséggel összekeverve.
Uzsonna: egy marék sózatlan kesudió.
Vacsora: egy pohár natúr joghurt tetszőleges gyümölccsel.

Diéták A-tól Z-ig

Kattints az alábbi dobozra, ha szeretnél megismerni még néhány további diétás étrendet!

2. nap

Reggeli: egy adag banánturmix.
Tízórai: egy marék dió.
Ebéd: egy adag teljes kiőrlésű tészta spenóttal.
Uzsonna: három mandarin.
Vacsora: egy adag miszóleves

3. nap

Reggeli: teljes kiőrlésű gabonapehelyből készült müzli tejjel, egy csésze zöld tea.
Tízórai: egy marék sózatlan mandula.
Ebéd: 15 dkg grillezett tengeri hal, párolt vegyes zöldség.
Uzsonna: három kivi.
Vacsora: egy adag cikóriasaláta.

Ezt is szeretjük