3 nap alatt egy ruhaméretet fogyhatsz vele! Mégse próbáld ki az új diétaőrületet
A tartós fogyásban egyáltalán nincs a segítségedre ez az étrend.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Egyre több oldalon jelenik meg a burgonyadiéta mint az új csodamódszer a villámgyors fogyásra, ám a háromnapos, roppant szigorú étrend sajnos számos ponton megbukik, ha a tartós fogyásról van szó.

A burgonyadiéta általában rendkívüli változást ígér: egy teljes ruhaméretnyi vagy akár öt kiló fogyást három nap alatt, ami enyhe túlzásnak tűnik, ám nem ez az egyetlen kiábrándító dolog, ami miatt érdemes megfontolnod, hogy belevágsz-e a kúrába.

Mi az a burgonyadiéta?

Ez az étrend három napon keresztül írja elő szigorúan, hogy mit fogyaszthatsz, ami ezekben a napokban nem más, mint némi joghurt és nem túl meglepő módon krumpli, melyet mindössze sóval ízesíthetsz. A diéta az interneten több kisebb eltéréssel is megtalálható, ám az összes nagyjából ehhez listához hasonló reggelit, ebédet és vacsorát határoz meg:

Első nap

  • reggeli: egy főtt burgonya, egy csésze joghurt
  • ebéd: két főtt burgonya, egy csésze joghurt
  • vacsora: két csésze joghurt

Második nap

  • reggeli: egy csésze joghurt
  • ebéd: két főtt burgonya, egy csésze joghurt
  • vacsora: egy főtt burgonya, egy csésze joghurt

Harmadik nap

  • reggeli: egy főtt burgonya
  • ebéd: egy főtt burgonya, egy csésze joghurt
  • vacsora: egy csésze joghurt

A burgonyadiéta előnyei és hatása

A burgonyadiéta egyik legfontosabb erőssége és népszerűségének titka maga a krumpli, ez ugyanis egy végtelenül hétköznapi élelmiszer, melynek sem az elkészítésével, sem pedig a beszerzésével nem lehet probléma. Nem beszélve arról, hogy jóval olcsóbb, mint a diétákban sokszor ajánlott lazac, az egzotikus vagy bogyós gyümölcsök, illetve a különböző fogyókúrás, szénhidrátcsökkentett termékek.

A burgonya emellett sok C-vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, sőt, emésztést könnyítő, gyomrot nyugtató, savmegkötő hatása is ismert, így egy enyhe méregtelenítő, lúgosító hatású növényről van a szó.

Az étrendben párjaként szereplő joghurt a benne található baktériumok miatt hasonló hatással rendelkezik, azaz könnyíti az emésztést és helyreállítja a bélflórát, így a szervezeted három nap elteltével valóban megkönnyebbülhet.

Miért nem ajánlott mégsem a diéta?

A burgonyakúra nagy problémája a villámdiéták egy jellemző hibája. A három nap folyamán betartott szigorú étrend ugyan gyors eredményt hoz, ám ez sajnos aligha lesz tartós.

A diéta során jelentkező súlyvesztés részben a bélrendszer kiürülésének köszönhető, részben pedig a naponta elfogyasztott kalóriamennyiségnek, mely a krumplik és joghurtoscsészék méretétől függően valahol 500 kalória körül van, ám ettől pontosan megadott mennyiségek hiányában akár néhány százzal is eltérhet.

Egy ilyen radikális diétát sajnos nagyon hamar egy kiadós túlevés követ. Az addig napi 2000 vagy még több kalóriához szokott szervezet már az első napon kívánni fogja a kiadósabb ételeket, és ember legyen a talpán, aki a negyedik napon nem egy alapos dőzsöléssel indít.

A burgonyadiéta nem járul hozzá az egészséges életmódra váltáshoz. Nem szoktat rá a naponta minimum ötszöri evésre, a kisebb adagokra, a zöldséges ételekre, a rossz zsírok kerülésére, és még sorolhatnánk, így a kilók gyorsabban vagy lassabban, de visszakúsznak majd.

A kevés kalóriát tartalmazó étrend ugyan segíthet, ha egy nyaralás vagy egy nagyobb esemény előtt szeretnél gyorsan néhány kilótól megszabadulni, ám tartós csodát nem érdemes várnod ettől a diétától.

Ezt is szeretjük