1 hét, 3 kiló
Zsírégető, béltisztító tavaszi turmixdiéta
A turmixok a legízletesebb fogyókúrás szerek. Ha salaktalanítani akarod szervezeted, próbáld ki diétánkat!

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Vékony szálú a haja, de sohasem lapos: Taylor Swift jól bánik a bob fazonnal »

Szuperkényelmes pizsamák körképe őszre: élvezetesebbé teszik a lustálkodást »

A 71 éves Susan Lucci fürdőruhában, Photoshop nélkül mutatta meg bomba alakját: elárulta titkát »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A helytelen étkezés, a stressz és a környezeti ártalmak miatt felhalmozódó méreganyagok nemcsak immunrendszeredet gyengítik meg, de hozzájárulnak a súlygyarapodáshoz is, mivel lassítják anyagcseréd, ezzel is gátolva a tápanyagok optimális felszívódását. Mindemellett rossz közérzettel és fáradékonysággal nehezítik meg mindennapjaid, így célszerű minél előbb gondoskodni szervezeted salaktalanításáról, megelőzendő a még komolyabb következmények, az esetleges krónikus állapotok kialakulását.

Turmixokkal az egészséges bélflóráért

A vitaminokban, ásványi anyagokban és minőségi fehérjékben gazdag turmixok segítségével egyszerre szabadulhatsz meg a káros anyagoktól, illetve erősítheted meg immunrendszered.

A turmixok jótékony hatásaira építő diéta egyik alappillére az előbbiekben található élőflórás joghurt, mely segíti a bélrendszer tisztulását, javítja az emésztést, jótékony baktériumai pedig a bélflóra egyensúlyáról is gondoskodnak, támogatva ezzel tested védekezőképességét is.

A zsírszegény joghurtok további előnye, hogy nem tartalmaznak a diéta szempontjából veszélyes plusz kalóriákat, így érdemes a turmixok mellett is becsempészned őket étrendedbe, például tízóraira vagy uzsonnára, kevés müzlivel vagy akár salátaöntetként fogyasztva. A joghurt mellett a kefir is kiváló kiegészítője lehet a diétának.

Rostban gazdag vitaminbombák

A tápláló turmixok további fontos összetevője a savanyított tejtermékeken kívül a gyümölcsök gazdag választéka. A természet vitaminban gazdag csodaszerei kiemelkedően magas rosttartalommal bírnak, minek köszönhetően nemcsak gyorsítani képesek a bélmozgást, de egyben meg is tisztítják a belek falait, ezáltal a hasznos tápanyagok felszívódását is elősegítik, megakadályozva a hiányállapotok miatt is fellépő raktározást.

A rostok további előnye, hogy kellő folyadékmennyiség biztosítása mellett megduzzadnak az emésztőrendszerben, így kitöltik azt, és elősegítik a jóllakottság érzetének kialakulását. A gyümölcsök által mindemellett értékes vitaminokat és ásványi anyagokat juttatsz szervezetedbe, így a tisztulás és felfrissülés mellett immunrendszeredet is megerősíted - utóbbi részben már a salakanyagok távozásával is megvalósul, ugyanis szervezeted tehermentesítése által tested öngyógyító folyamatai is beindulnak.

A leghatékonyabb alapanyagok

Bármilyen gyümölcsből - esetleg zöldségből - készítheted a turmixokat, azonban fontos, hogy mindig friss vagy gyorsfagyasztott verziót használj, a konzervváltozat ugyanis tartósítószereket is tartalmazhat, nem beszélve cukor- vagy édesítőszer-tartalmáról.

A magas C-vitamin-tartalmuknak köszönhetően valóságos immunerősítő csodaszernek számító citrusok ideális választást jelentenek, emellett értékes tápanyagaival és apró, béltisztító magjaival a kivi is tökéletes alapja lehet bármelyik turmixnak - kombinálhatod például banánnal, áfonyával vagy akár ananásszal is.

Emésztésedre jó hatást gyakorol, ha sok bogyósgyümölcsöt fogyasztasz a diéta ideje alatt - akár a turmixok alapanyagaként, akár müzlihez keverve vagy gyümölcssaláta formájában -, ezek az apró finomságok ugyanis rengeteg antioxidánst tartalmaznak, emellett kiváló emésztésserkentők.

A legjobb, ha a turmixokat csak a gyümölcs cukortartalma édesíti, de például mézet vagy citromlevet használhatsz, ha mindenképp ízesíteni akarod őket. Ha szeretsz kísérletezni, és kedveled a különleges ízeket, fahéjjal, gyömbérrel és szerecsendióval is fűszerezheted a turmixokat, melyek az egzotikus ízen kívül gyomorerősítő és zsírégető hatással is rendelkeznek.

Ha betartod a szabályokat, a diéta hét napja alatt akár két-három kilótól is megszabadulhatsz, elsősorban a salakanyagok távozásának és a vízveszteségnek köszönhetően.

Hogyan kövesd a diétát?

  • A diéta során nem csak turmixokat fogyaszthatsz, az egészséges étkezés alapelveit betartva étrended zöldségeket és teljes kiőrlésű gabonából készült termékeket is tartalmazhat.
  • Kerüld a gyorséttermi ételeket, ne fogyassz alkoholt, cukros, szénsavas üdítőitalokat és kávét se.
  • A turmixok elkészítéséhez minden esetben joghurtot használj, annak is natúr, élőflórás változatát.
  • Ha napközben megéhezel, rágcsálj el egy kis nyers zöldséget, vagy egyél egy pohár zsírszegény natúr joghurtot.
  • A diéta ideje alatt fogyassz el legalább naponta két liter folyadékot nagyrészt ásványvíz formájában - egy-két csésze zöld teát is megihatsz -, így szervezetedből könnyebben kimosódnak a méreganyagok.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: 3 dl joghurtos turmix körtéből, mézzel és szerecsendióval ízesítve.
Tízórai: 3 dl natúr joghurt, 10 dkg müzli.
Ebéd: két tányér zöldségleves, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.
Uzsonna: két alma.
Vacsora: 3 dl turmix bogyósgyümölcsből.

2. nap

Reggeli: 3 dl klasszikus, joghurtos banánturmix.
Tízórai: 2 dl kaukázusi kefir, két puffasztott rizsszelet.
Ebéd: egy tányér gyümölcsleves, tetszőleges mennyiségű vegyes zöldsaláta kapros-joghurtos öntettel.
Uzsonna: 15 dkg ananász.
Vacsora: 3 dl joghurtos turmix almából, kiviből és narancsból.

3. nap

Reggeli: 3 dl turmix áfonyából, zöld teából, joghurtból.
Tízórai: egy tányér zabkása zsírszegény szójatejjel készítve.
Ebéd: egy tányér zöldbabfőzelék, egy szójafasírt.
Uzsonna: egy grépfrút.
Vacsora: 3 dl joghurtos turmix ananászból és papayából.

Fontos!
A diétát egy hétig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

4. nap

Reggeli: 3 dl turmix bogyósgyümölcsökből és banánból.
Tízórai: 2 dl natúr joghurt, egy rozsos zsemle.
Ebéd: két tányér zöldbableves, zöldségsaláta tetszőleges mennyiségben.
Uzsonna: fél bögre dió.
Vacsora: 3 dl joghurtos turmix kiviből.

5. nap

Reggeli: 3 dl citrusturmix tetszőleges citrusokból.
Tízórai: 2 dl joghurt, 10 dkg bogyósgyümölcs, egy kanál zabpehely.
Ebéd: 20 dkg vegyes zöldsaláta uborkából, paradicsomból, paprikából, joghurtos öntettel.
Uzsonna: két körte.
Vacsora: 3 dl joghurtos turmix eperből, gyömbérrel és mézzel ízesítve.

6. nap

Reggeli: 3 dl joghurtos turmix mangóból és ananászból.
Tízórai: 3 dl kaukázusi kefir két puffasztott búzaszelettel.
Ebéd: egy tányér parajfőzelék két tükörtojással.
Uzsonna: három szem mandarin.
Vacsora: 3 dl joghurtos turmix banánból és narancsból, fahéjjal és mézzel ízesítve.

7. nap

Reggeli: 3 dl joghurtos turmix banánból.
Tízórai: 2 dl joghurt, négy korpás keksz.
Ebéd: két tányér bazsalikomos paradicsomleves, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.
Uzsonna: egy alma és egy répa lereszelve, mézzel ízesítve.
Vacsora: 3 dl turmix erdei gyümölcsből.

Ezt is szeretjük