Ami már a Magyar Nemzetnek is sok! A kormány kiverte a biztosítékot a reklámadóval

Küszöbön a médiaháború.

Nyereményjáték

Nyerj Magyarország természeti csodái című könyvet, és ismerd meg hazánk legértékesebb kincseit!

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

2 perc alatt lett éles a látása Katának, ma már nem is tudja, milyen volt szemüvegesnek lenni (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Észbontó programsorozat igen neves hazai és külföldi előadókkal, amiből 300 előadás és koncert ingyenes! (x)

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

beauty and style

Salma Hayek elfelejtett öregedni – Iszonyat jól néz ki az új fotókon »

Komolyan ez a nadrág lesz a divat? Annyira nem tűnik jó ötletnek »

Így őrizd meg a nyári barnaságot még nagyon sokáig: bevált tippek »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Előfordult az, amire nem sokan számítottak egészen e hét elejéig. A kormánypárttal eddig nem túl kritikus médiumok egy része is meglepően keményen fogalmazott a kétharmaddal szemben, és még a nyílt tiltakozás sem áll távol tőlük.

Aki tegnap olvasta a Magyar Nemzetet, úgy érezhette, egy megrögzött ellenzéki lapot tart a kezében.

Ami a kormánypárti sajtónak is sok

Többfrontos adok-kapok látszik kibontakozni a hazai médiavilág és a kormány között. Hét elején vált biztossá, ami addig csak híresztelések szintjén létezett, brutális reklámadó bevezetését tervezi a kormány.

Aztán egy nappal később robbant a hír, hogy állítólag politikai nyomásra eltávolították az Origo főszerkesztőjét. A történtek hatására a kormánypártinak tartott médiumok sem maradtak csendben.

A Hír Televízió képernyője is elsötétül a csütörtöki parlamenti ülés előtt. A televízió ezt szerda reggel jelentette be, így csatlakozva a Magyar Reklámszövetség felhívásához. A felhívásban a legnagyobb hazai kereskedelmi tévék vesznek részt, így a piacvezető RTL Klub is, mely a tervezet legnagyobb vesztese lehet.

Az évi 20 milliárd forintot meghaladó bevételt produkáló cégeknek 40 százalékos reklámadót kéne a tervek szerint ősztől megfizetni. Ebbe a kategóriába csak az RTL esik. A csatorna szokatlanul éles hangú közleményben reagált a kormány tervezetére: a reklámadó ötlete "durva kísérlet arra, hogy a kormány ellehetetlenítse az ország legnagyobb médiumát" - írta a csatorna vezetése.

Az Origo.hu főszerkesztőjének eltávolítása ellen sokan tiltakoztak. Nézd meg a képeket!

A reklámadó tervezetén kívül Sáling Gergő eltávolítása hozta össze a sajtó munkatársait. Az Origo főszerkesztőjét egy Lázár Jánost leleplező cikksorozat után mozdították el helyéről. A kormánypárti Magyar Nemzet főszerkesztő-helyettese az ügyek kirobbanása után az utóbbi időben különösen szokatlan nyíltsággal bírálta a parlamenti kétharmados kormánytöbbséget. Aki ismeri az említett lap hangvételét, komolyan meglepődhetett.

Nem mindenki háborodott fel

A Heti Válasz eddig nem jelezte, hogy csatlakozna a reklámszövetség felhívásához. A lap főszerkesztője az a Borókai Gábor, aki az első Orbán-kormányban szóvivői, majd államtitkári posztot töltött be. Bár a lap Schmitt Pál plágiumügyének 2012-es kirobbanásakor több más kormányhoz közeli orgánummal együtt meglehetősen kritikus volt az akkori államfővel szemben, azóta sem volt tapasztalható ilyesmi.

Bár a jelen kormánnyal szinte sohasem kritikus Magyar Hírlap is hírt közöl a reklámszövetségi felhívásról, arról nem tájékoztatnak, csatlakoznak-e valamilyen formában a tiltakozáshoz. Sem a jobboldali lapban, sem a szintén Széles Gábor vállalkozó nevéhez köthető Echo TV-ben nem mennek el odáig, hogy a kormány egyik intézkedéstervezete ellen felszólaljanak.

A Femina.hu is csatlakozott a Magyar Reklámszövetség felhívásához. Ennek értelmében június 5-én mi is tiltakozunk az aránytalanul magas reklámadó bevezetése ellen. Ennek értelmében 19:15-től negyed órán keresztül nem lesz elérhető az oldal. Az akcióban hatvannál is több médiafelület vesz részt.
Blog.hu ajánló