Pár hónap alatt lett TikTok-sztár: Jónás Dalma utazó influenszereket figuráz ki

Az Indexen futó #miatiktokod verseny egyik nagy felfedezettje Jónás Dalma, aki nyáron kezdett el tiktokozni.

Jónás Dalma TikToker
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az Indexen futó #miatiktokod verseny egyik döntőse, egyben üde színfoltja Jónás Dalma volt, aki rövid videóiban egy filter és humora ötvözésével parodizál ki utazó influenszereket. 

A lány civilben social media managerként dolgozik, a TikTokozást poénból, saját maga és barátai szórakoztatására kezdte el, ezért nagyon meglepődött, hogy milyen hamar tett szert egyre növekvő követőtáborára. Az inspirációt munkájából meríti, hiszen többször dolgozott már együtt olyan ügyfelekkel, akik nem könnyítik meg a közös munkát. Bereczk Zsófia készített vele interjút. 

- Mikor kezdted el a TikTok-videók készítését és miért?

- A TikTok videók feltöltése előtt már Instagramon is szórakoztattam saját magamat és a barátaimat. Majd idén nyáron, egy olaszországi nyaralás során elmentünk egy étterembe, ahol készítettem egy egybefüggő sorozatot. Ezek voltak az első TikTok tartalmaim, tehát körülbelül 3-4 hónapja kezdtem el. Konkrét koncepció ekkor még nem volt a fejemben, igazából az első néhány videó után alakult ki, hogy milyen vonalon szeretnék kommunikálni a TikTokon. Illetve azt is fontos megemlíteni, hogy amikor én ezt elkezdtem, még nem igazán voltak ehhez hasonló szórakoztató tartalmak a platformon, ezt egy kiaknázatlan lehetőségnek láttam.

tiktoker-jonas-dalma4
Fotó: Index

- Szerinted miért szeretik az emberek a videóidat?

- Szerintem az emberek már egyre jobban felismerik, hogy mit is szeretnék közvetíteni. Sajnos egy olyan világban élünk, ahol a social media az egyik legmeghatározóbb platform az önkifejezésre, arra, hogy megmutassa mindenki, hogy ő miért több, jobb, mennyivel izgalmasabb életet él, mint halandó társai. Sokszor ezek a megnyilvánulások nincsenek átgondolva, nincs mögöttük tartalom, csak egy ilyen semmitmondó becsekkolás, hogy: „Nézd, én most épp Dubajban jetskizek, és te mit csinálsz, utazol a négyes-hatoson?”

Én ezeket az influenszereket (főként hölgyeket) szeretem kifigurázni, mert szerintem mindenki látja, hogy legtöbbször ez csak egy üres lufi, amit kommunikálni próbálnak. Sokszor nagyon tájékozatlanok is, ezért születnek például olyan megnyilvánulások, mint: Nekem Oslo a kedvenc északi országom, és nektek?

- Szoktál kommenteket olvasni?

- Szoktam, de csak azért, hogy utána reflektáljak rá, és ha valaki valami bődületes baromságot ír, akkor adjam alá a lovat. Nem igazán érdekelnek a negatív kommentek, hál istennek a munkámból adódóan tudom, hogy milyen káros tud lenni a social media, én abszolút nem veszem fel ezeket, inkább egy jót nevetünk rajtuk a barátaimmal, és vissza kommentelek egy olyat, ami még jobban szórakoztatja a követőimet.

tiktoker-jonas-dalma2
Fotó: Index

- Ért már bármiféle atrocitás azért, mert influenszereket figurázol ki?

- Egyelőre nem, bízom abban, hogy ez így is fog maradni. Remélem, hogy az influenszerek nem veszik magukra, illetve, ha mégis, akkor pedig értik a viccet.

- Szoktak a követőid tippeket adni a tartalom gyártáshoz? Mennyire adsz a véleményükre?

- Néha kapok javaslatokat, hogy honnan vegyem fel a következő videómat. Van olyan, amit már felírtam magamnak, hogy jó lehet, de összességében szeretnék autonóm maradni. Persze ez nem zárja ki, hogy másokat meghallgassak, adjak a véleményükre.

@nasziustok Sziustok! Én már totál kivagyok a sok utazástól! Ti hogy bírjátok? #fyp #foryou #nekedbe #fyp #foryoupage #fypシ ♬ eredeti hang - Kulináris Kalandok Dalmával🍴

- Mit adott volna neked a #miatiktokod nyertesének címe?

- Nekem már az hihetetlen, hogy három hónap után döntős lettem egy ilyen versenyen, illetve, hogy most nektek adok interjút. Azt gondolom, hogy jó helyre ment a főnyeremény, örülök Feri és Tepi sikerének. Ninivel és Barnával jót beszélgettem élőben is, örülök annak, hogy megismerhettem őket személyesen, Barnával még akár a közös tartalomgyártást is el tudom képzelni, hiszen hasonló módon próbáljuk szórakoztatni a közönséget az online térben.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük