3 egészségesnek hitt, de káros étel, amit ne egyél a terhesség alatt

Ha babát vársz, nem csak a köztudottan káros ételeket érdemes kerülnöd. Tudd meg, miről mondj le!

Nyereményjáték

Nyerj közel 160 ezer forint értékű Philips szőrtelenítőt a tartósan sima bőrért! (x)

összesen 1 db játék

Ez is érdekelhet

Molnár Piroska igazi maffiavezér - Ilyen, amikor féltő és uralkodó férfibőrbe bújik (x)

Színezüst és -arany körömékszerek, különleges mintákkal 4500 forinttól - Gyönyörű és tartós manikűr 2 perc alatt! (x)

Folyton levert, fáradt vagy? Állandó éhség gyötör? - Candida állhat a háttérben! (x)

Emlékszel még Janikovszky Éva meséire? Most együtt élvezhetitek a gyerekeddel (x)

Ezek a színek pezsdítik fel a tavaszi-nyári szezont - Mutatjuk a legújabb sminktrendeket! (x)

beauty and style

Van egy fehér pólód? Így variáld, hogy stílusos legyen! - Tippek a videón »

Hány éves vagy? Ebből kell a legtöbbet enned, hogy fiatal maradj »

Hihetetlenül látványos frizura néhány csattal - Félhosszú hajhoz is jó »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A terhesség során szervezetednek több tápanyagra van szüksége, mint egyébként, azonban nem mindegy, hogy ezeket milyen ételekkel viszed be. Az egyes vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, egészséges ételek ugyanis nem mind ugyanolyan jók a várandósok számára, mint a többi embernek.

Van, ami az összetevői miatt veszélyes lehet a magzatra nézve, más ételek pedig a kelleténél nagyobb dózisban tartalmazzák az egyébként áldásos hatású vegyületet, és ezzel sodorhatják veszélybe a babát.

Mégis, sok egészséges, ám veszélyes ételt olykor a kismamáknak is kifejezetten ajánlanak. Tudd meg, melyek azok az ételek, amelyekről talán te is azt gondolod, hogy egészségesek még a babára nézve is, de a terhesség alatt jobb, ha nem fogyasztod őket!

Az A-vitaminban gazdag máj

A máj bővelkedik vasban és A-vitaminban, ezért gyakran ajánlják az egyébként is vérszegénységgel küzdő nőknek. Ami azonban az egyik előnye, az a terhesség alatt hátránnyá válhat, ugyanis a túl sok A-vitamin árthat a babának. Sokan úgy gondolják, hogy a természetes vegyületet nem lehet túladagolni, tehát a máj a terhesség alatt is egészséges, azonban egyes szakemberek másképp vélekednek.

Amennyiben tehát gyermeket vársz, a legjobb, ha nem eszel májat, akkor sem, ha segíthetne megakadályozni a terhességi vérszegénységet, ugyanis a babánál látásproblémákat okozhat. A zsírban oldódó vitaminból a felesleg sajnos nem ürül ki a szervezetedből, hanem felhalmozódik, így a kelleténél több juthat el a babához is.

Éppen ezért, a terhesség alatt mindenképpen feledkezz meg a májról, és az abból készült ételeket, tehát a májkrémet és a májpástétomot is mellőzd, ha pedig egyébként is kiegyensúlyozottan táplálkozol, vitamin formájában se szedj A-vitamint.

Az omega-3-ban gazdag hal

Sokan tisztában vannak vele, hogy a babavárás ideje alatt nyers halat és a tenger egyéb gyümölcseit fogyasztani tilos. Az azonban már kevesebb kismama számára egyértelmű, hogy még párolt, főtt vagy sült formában is jobb, ha óvatosan bánik a hallal, ugyanis veszélyes lehet. Egyesek kifejezetten ajánlják a halat terhes nők számára, hiszen az állat húsa rendkívül gazdag a többszörösen összetett zsírsavakban, és az omega-3-ra a terhesség második felében is nagy szükséged van.

Lehetőség szerint azonban ne mindet halhússal próbáld fedezni: várandósságod negyedik hónapjától érdemes lehet étrend-kiegészítő kapszulát szedned. Igaz, az esszenciális zsírsav pozitívan hathat a baba fejlődésére, hiszen segíti az idegrendszer kialakulását, annál kevésbé előnyös azonban a higany hatása, ami a legtöbb tengeri hal húsában megtalálható, és párolással, főzéssel, illetve sütéssel sem távozik el belőle.

Ha túl sok jut el a babához, az magzati károsodást és súlyos rendellenességeket okozhat, éppen ezért nem árt jobban odafigyelned a terhesség alatt, ha nagy halevő vagy. Heti két-három alkalomnál gyakrabban semmiképpen ne fogyassz halat, mert a higany felhalmozódhat a szervezetedben, cápahúst, kardhalat és makrélát pedig egyáltalán ne. A tonhalból hetente legfeljebb 20 dkg-ot engedélyezhetsz magadnak, lazacból pedig 40-et.

Az egészséges méz

A méz egészségesebb, mint a cukor, hiszen nem rontja a fogakat, gazdag C-, E- és B-vitaminban, de tartalmaz vasat, kalciumot, foszfort, nátriumot és káliumot is. Áldásos hatásai közé szokták sorolni, hogy lassítja az öregedést, nem hizlal annyira, mint a finomított cukor, fokozza a teljesítőképességet, javítja a szívműködést, és csökkenti a depressziót. Joggal gondolnád, hogy ami ennyire egészséges, az a terhesség alatt is jól jöhet, azonban ez nem így van. Ha gyermeket vársz, és ragaszkodsz az édes teához, még mindig inkább a kristálycukorba merítsd a kanalad, mint az otthon található házi mézbe, a nyers, pasztőrözetlen nedű ugyanis liszteriózist okozhat.

A Lysteria monocitogenes baktérium igen makacs fertőzést terjeszt, ami hányással és hasmenéssel jár, de még súlyosabb szövődményei lehetnek. A betegség következtében ugyanis kialakulhat szemgyulladás és agyhártyagyulladás, de akár vetéléshez is vezethet. Ha tehát szeretnéd megóvni a babádat, a kilenc hónap alatt vond meg magadtól az egészségesnek gondolt, azonban hasonló körülmények között sokkal inkább káros mézet.

Minden ételre ügyelj!

Bármi kerüljön is az asztalra terhességed alatt, ügyelj arra, hogy csak alapos kézmosás után nyúlj az ételekhez, és mindent jól átfőve, megsütve fogyassz.

A nyers zöldségeket és gyümölcsöket bőséges folyóvíz alatt csutakold le, mielőtt tálalod, hiszen így a legtöbb olyan kórokozótól megszabadulhatsz, ami az egészséges táplálékokat is a babára veszélyessé tehetné.