4 ok, amiért nem tudsz lefogyni
Nem is sejtenéd!
Ha már mindent megpróbáltál, mégsem sikerült leadnod a plusz kilókat, érdemes alaposabban utánajárni az okoknak.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

Így készülhet rólad gyönyörű fotó, a karácsonyi fények között »

5 tornagyakorlat, amitől visszakerül a feneked a helyére »

Egyetlen olcsó kiegészítő, amitől még nőiesebb lesz a ruha »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Kevés frusztrálóbb dolog létezik, mint egy kemény és szigorú diéta végeztével reménnyel telve ráállni a mérlegre, majd rádöbbenni, hogy hiába a lemondás, az akaraterő és az önmegtartóztatás, az hosszú idő elteltével is legfeljebb egy-két kilóval mutat kevesebbet.

Ha úgy érzed, minden tőled telhetőt megtettél a súlyvesztés érdekében, mégsem jársz eredménnyel, a hibát ne magadban keresd. Léteznek ugyanis olyan okok, melyekről talán nem is tudtál!

Alacsony vitaminbevitel

A kanadai Laval Egyetem kutatásai szerint azok a nők, akik étrendjüket multivitaminokkal egészítik ki, könnyebben ellenállnak a nagyobb adagoknak, illetve az édességek jelentette kísértésnek, ugyanis éhségérzetük közel sem olyan mértékű, mint azon társaiké, akik nem alkalmaznak étrendkiegészítőket. A táplálkozási szakértők szerint ez annak tudható be, hogy, ha a szervezet tápanyaghiányban szenved, és nem kapja meg a működéséhez szükséges elemi vitaminokat és ásványi anyagokat, természetszerű, hogy azok táplálkozás általi bevitelére az éhségérzet által sarkall.

Megoldást jelenthet tehát, ha diétád mellett természetes, mesterséges adalékanyagok hozzáadása nélkül készült, kiegyensúlyozott multivitamin-készítményeket szedsz. Általánosan elterjedt vélekedés, hogy a vitaminok - különösen a B-vitaminok - hizlalnak, azonban ettől nem kell félned, amennyiben olyan készítményt szedsz, mely pont az ideális napi szükségletedet fedezi. Éhségérzet csak akkor lép fel, ha ez az egyensúly felborul - valamiből túl sokat vagy épp túl keveset juttatsz be szervezetedbe -, ilyenkor ugyanis zavar keletkezhet anyagcsere-folyamataidban. Ellenkező esetben azonban nemcsak anyagcseréd egészséges működését - ezáltal pedig a súlyvesztést - biztosíthatod, de energiához jutsz, és immunrendszeredet is megerősíted.

Nem megfelelő májműködés

Ebben az esetben nem orvosi kategóriába tartozó elégtelen májfunkciókról van szó, csupán e fontos méregtelenítő szerv lelassult, lanyha működéséről. A máj nemcsak a szervezet méregtelenítésében, hanem az anyagcsere-folyamatokban, így a zsírégetésben is jelentős szerepet játszik, ha azonban túlterheled méreganyagokkal, nem lesz képes teljes körűen ellátni feladatait - ami pedig számos más egészségügyi problémán kívül elhízáshoz is vezethet.

Ahhoz, hogy májad a lehető leghatékonyabban működjön, ezzel pedig elősegítse a súlyvesztést, nagyon fontos, hogy tehermentesítsd: a legjobb, ha belevágsz egy kiadós méregtelenítő kúrába, ám az is sokat segít, ha kúraszerűen fogyasztasz különféle méregtelenítő, vértisztító teakeverékeket. Fontos továbbá, hogy egyáltalán ne fogyassz alkoholt, emellett csökkentsd minimálisra az állati eredetű, telített zsírok bevitelét.

Vízhiány

Ha nem biztosítod szervezeted számára azt a vízmennyiséget, melyre naponta szüksége van, lelassítod alapvető folyamatait, hisz azok megfelelő működéséhez, többek között, mert tested nagy százalékát is víz alkotja, folyadékra van szükség. Nem beszélve arról, hogy a folyadék elégtelen pótlása miatt szervezeted visszatartja a vizet, mely puffadáshoz, vizesedéshez, ödémák kialakulásához vezethet.

Ha anyagcsere-folyamataid optimális egyensúlyát, illetve tested salaktalanítását is szeretnéd biztosítani, nagyon fontos, hogy ügyelj az egyes diéták vízfogyasztásra vonatkozó előírásaira, de ettől függetlenül is igyál meg minden nap legalább 2-2,5 liter folyadékot.

A legjobb, ha szénsavmentes ásványvizet fogyasztasz, ezzel ugyanis létfontosságú ásványi anyagokhoz juttathatod szervezeted. De ihatsz gyümölcs- és zöldségleveket, illetve teát is, az üdítőitalokat azonban felejtsd el: a bennük lévő mesterséges édesítőszerek amellett, hogy veszélyeztetik egészséged, és növelik a rákos megbetegedések kialakulásának kockázatát, megzavarják vércukorszinted egyensúlyát, így éhségérzetet okoznak, illetve az elégetett kalóriák számát is csökkentik.

Rossz bélbaktériumok

Emésztésed megfelelő működéséhez nélkülözhetetlen az egészséges bélflóra, melyet a bélrendszerben található jó és rossz baktériumok egyensúlya hoz létre. A káros mikroorganizmusok, mint például a Candida albicans, normál körülmények között is jelen vannak az emésztőrendszerben, azonban bizonyos esetekben - például az édességekben, szénhidrátban gazdag táplálkozás vagy épp az antibiotikum-szedés következtében - elszaporodhatnak, amivel nemcsak emésztésed megfelelő működését gátolják, de immunrendszeredet is legyengítik.

Egy, a Washingtoni Egyetem Egészségügyi Karán végzett kutatás szerint a káros mikroorganizmusok elszaporodása mindemellett egyértelműen növeli az elhízás kialakulásának kockázatát. Ha például Candida-fertőzésben szenvedsz, szervezeted nagy mennyiségben igényli a szénhidrátot - mivel ez jelenti a Candida-gombák elsődleges táplálékát -, aminek túlzott bevitele könnyen plusz kilókhoz vezethet.

Bélflórád helyreállításáért sokat tehetsz: a jó baktériumok számát probiotikus készítmények szedésével is növelheted, de élőflórás tejtermékekkel, probiotikus joghurttal is beviheted őket szervezetedbe - fogyassz el minden nap két kis pohár joghurtot.

A bélflóra helyreállításában mindemellett a hagyma, a fokhagyma, sőt, még a banán is segítségedre lehet. Komolyabb tünetek, illetve a Candida gyanúja esetén mindenképp fordulj orvoshoz! Amennyiben valóban a Candida okozza problémádat, a Candida-diéta segíthet.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Blog.hu ajánló