Kávézás és sok minden más - 30 éves a Tchibo (x)
Harmincadik születésnapját ünnepli a Tchibo, melynek alkalmából megmutatjuk a márka múltját és jelenét. Tudtátok például, hogy miből ered a Tchibo név?
Mikor és honnan is indult hódító útjára a Tchibo? A Max Herz és Karl Tchilling-Hiryan által alapított cég 1949-ben kávé-csomagküldő szolgálatként kezdte meg tevékenységét Németországban, a Tchibo elnevezés az egyik alapító, Tchilling nevéből és a német Bohnen (kávébabszem) szavak kezdőbetűiből született.
A Tchibo története
A Tchibo első, kávébárral egybeépített üzletét 1955-ben nyitotta meg Hamburgban, majd 1973-ban történt a céget azóta is egyedivé tevő modell bevezetése. Ekkortól ugyanis a hagyományos kávékínálat és a kimért kávék mellett egy kávéüzlettől eltérő dolgokat is elkezdtek árusítani: órák, ékszerek, de még síeléshez használt bukósisakok is szerepeltek a kínálatban sok egyéb használati cikk mellett.
A Tchibo üzleti modellje a mai napig egyedülálló, a kávé és a kávézáshoz kapcsolódó gépek és kiegészítők mellett prémiumminőségű használati cikkeket kínál hetente változó tematikában, saját kiskereskedelmi hálózaton keresztül.
A kávékínálatban megtalálható a szemes, őrölt, instant és kapszulás variáció is, míg a használati cikkek között divatárut, konyhai eszközöket, lakásfelszerelést, bútorokat, sporteszközöket és ékszereket is felfedezhetnek a látogatók.
Magyarországon 1992-ben indult a Tchibo kávék forgalmazása, majd 2007-ben nyílt az első üzlet, amelyet hét további követett, így ma már az öt budapesti mellett Győrben, Kecskeméten és Pécsett is vár mindenkire a Tchibo-élmény.
Ennek egyedisége abban rejlik, hogy hangulatos kávézás mellett kiváló minőségű, kimérve kapható, prémium-kávékkülönlegességek közül és rendszeresen megújuló színes termékkínálatból válogathatnak a vásárlók.
- A Tchibo vezetése páratlanul izgalmas feladat, mert a hagyományos, kiskereskedelmi partnereken keresztül értékesített kávé mellett egyre nagyobb szerepe van a saját üzletekben és webáruházban forgalmazott használati cikkeknek. Kiemelkedően fontos, hogy a vásárlók mindig elégedetten távozzanak tőlünk. Ennek legújabb bizonyítéka a TchiboCard hűségprogramunk bevezetése, ahol a tagok számtalan előnyt élveznek, például értékhatár nélküli ingyenes kiszállítás, személyre szabott ajánlatok vagy bármikor elérhető kedvezmények - mondta Mészáros Zsolt Ügyvezető igazgató.
A minőség és az egyediség mellett a Tchibo számára kiemelten fontos a Föld jövője. A kávékat egyre nagyobb arányban fenntartható tanúsítvánnyal ellátott gazdaságoktól szerzik be.
A használati cikkeknél is ügyelnek a fenntartható forrásokra és az újrahasznosításra: a pamutalapú textilek 98%-a fenntartható forrásból származik, 2020-ban 63 millió műanyag palackot hasznosítottak újra textiltermékeikben*, a csomagolóanyagoknak pedig már 97%-a újrahasznosított.
Az ünnepi időszak alkalmából a Tchibo több meglepetéssel is készül a vásárlói számára. Május másodikától országos nyereményjáték indul, melyben minden Tchibo termék részt vesz, értékhatár nélkül.
Május 14-én pedig útjára indul a "Tchibo Barista Bár" roadshow, amely több mint 11 városba viszi el a Tchibo kávéélményt országszerte, egészen 2022. június 25-ig. Helyszínekért kattints: www.tchibobaristabar.hu
(*Forrás: Textile Exchange (Shen L., et al. (2010) Resour Conserv Recycl, 55 (1), 34-52) alapján végzett számítás)
(Képek forrása: Tchibo Budapest Kft.)