Lányok az emeleten

Szerelem egy párizsi bérházban

Nőkről és szerelemről beszélt Philippe Le Guay új filmje, a Szerelem a hatodikon kapcsán. (x)

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

- A filmben feltűnő számos nőtípus közül kicsoda az ön személyes kedvence?
- Természetesen mindegyikük közel áll a szívemhez, de leginkább mégis a spanyol főszereplőt, Mariát - Natalia Verbeke - szeretem. Nem mondanám persze, hogy ő egy klasszikus szexszimbólum, nem olyan, mint például a tüzes Penélope Cruz, számomra mégis rendkívül vonzó.

Maria titka szerintem éppen abban a büszkeségben és a megközelíthetetlenségben rejlik, amiből csak úgy süt az érzékiség. Nem hivalkodó, nem magamutogató személyiség, de mindenkit megérint és jobbá tesz a környezetében. Olyan szerény és különleges egyszerre, amilyen csak egy igazán értékes nő lehet. Számára a szexualitás sem öncélú dolog, hiszen azt mintegy ajándékként, szeretete és megbecsülése jeleként adja annak, akit kiválasztott.

- Hogyan ábrázolja a Szerelem a hatodikon a '60-as évek szexualitását?
- Köztudott, hogy a '60-as évek végén Nyugat-Európában is kirobbant a szexuális forradalom. Noha véleményem szerint a francia emberek korábban sem fojtották el ezeket az ösztönöket, 1968 előtt korántsem voltunk olyan nyitottak, mint manapság. Az általam megfilmesített történet éppen egy tehetős középkorú házaspár érzelmi ébredéséről szól, amelyet egy idegen megjelenése vált ki belőlük.

Sem a férjet, sem a feleséget nem nevezném frigidnek, hiszen mindketten vágynak arra, hogy az érzelmeiket átéljék és kimutathassák. Sajnos az életükben túl későn jön el az áttörés, éppen akkor, amikor már valóban nincs mondanivalójuk egymás számára. Az asszony rájön, hogy egész addigi létét a hazugságra és a látszatra alapozta, a férj pedig rögtön hat másik nőbe szeret bele egyszerre.

- Mivel tették hitelessé a korszak hangulatát?
- A film egy hagyományos párizsi bérházban játszódik, éppen olyanban, amilyenben én magam is felnőttem. Az itt látható lakástípus viszont nem létezik többé, így a díszleteseknek egy komplett lakást kellett szinte a semmiből felépíteniük. A mai otthonok beosztása erősen eltér a régiektől, más helyen van a tűzhely, más helyre építik a kamrát. A városi emberek a legutolsó trend szerint fehérre festik a szobák falait, nekünk azonban ezek helyére retro hangulatú kék falakat kellett varázsolnunk.

A korhű berendezés beszerzése hatalmas munka volt, de fontosnak tartottunk, hogy alaposan foglalkozzunk vele. Nagyon örültem, amikor végre sikerült egy olyan épületet találni, ahol megmaradt az eredeti cselédlépcső, amelyen át az alkalmazottak egykor a konyha és a szállásuk között közlekedtek. Az én gyerekkoromban a ház urai még lent, a háztartáshoz tartozó többi ember a magasabban levő emeleteken lakott.

- Mennyire személyes ez a történet?
- Nagyon is, hiszen a családomnál munkát vállaló spanyolok az én ifjúságomat is meghatározták. Ezeknek az életvidám fiatal nőknek a jelenléte izgalmas és fontos volt számomra, noha a magyar lányokat elnézve most éppen azt gondolom, hogy nagyon is örültem volna, ha akkoriban történetesen ők laknak fölöttünk.

Előzetest a Szerelem a hatodikon című filmről itt nézhetsz.(%oldalmero(http://ad.adverticum.net/img.prm?zona=1759478&kampany=2089580&banner=2089582&ord=RANDOM_NUMBER)%)

Ezt is szeretjük