Megszűnnek az utazási kedvezmények?
Szinte biztos, hogy lefarag belőlük a kormány
A kedvezményeket biztosító keret kevesebb a szükségesnél.

Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

3 kényes kérdés, ami felmerül, ha nem először házasodsz – És a válaszok »

Palást, korona, fényűző aranypompa: 2019-ben ezeket az esküvői ruhákat fogjuk imádni »

Ha ezt iszod, ragyogni fog a bőröd: trópusi vitaminbomba borús, őszi napokra »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Fónagy János, a közösségi közlekedés átalakításért felelős kormánybiztos, valamint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára többek között az utazási kedvezmények jelenlegi helyzetéről is beszélt a Magyar Vasút 2012 szakmai konferencián, Budapesten.

Az MTI információi szerint az államtitkár fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy a magyar vasutat úgy kell működtetni, hogy a közúttal közösen minden szempontból versenyképes minőségi szolgáltatást nyújtson az utasoknak, emellett kijelentette, hogy a kormány eltökélt abban, a közösségi közlekedés gerinchálózata a jövőben a vasútra épüljön.

Mi lesz veled, magyar vasút?

A kormánybiztos kitért arra, hogy a Bajnai-kormány IMF-fel kötött megállapodása során egyedül a MÁV finanszírozása volt nevesítve, az államvasutaktól akkor 80 milliárd forintot vettek el, és ez a lyuk azóta is tátong a MÁV költségvetésében.

Ennek ellenére mindenképp szeretnék a magyar vasút helyzetét optimalizálni, többek között átalakítások várhatók a szervezeti struktúrában és a vagyonkezelésben, valamint elindult a leromlott állapotú vasúti hidak, műtárgyak felújítási programja is, az elmúlt években 120 kilométer vágányt építettek át.

A közlekedésbiztonsági beruházásokra pedig az Új Széchenyi Tervben elkülönítetten 12,4 milliárd forint áll a MÁV rendelkezésére 2015 második feléig.

Mi várható a kedvezmények terén?

Az államtitkár a szakmai konferencia során kitért az utazási kedvezmények rendszerére is. Az utazási kedvezmények átalakításával kapcsolatban Fónagy János elmondta, hogy a különböző kedvezményekre - több mint 40 jogcímen - jogosult lakossági csoportok összlétszáma még mindig eléri a hétmilliót, a mérték pedig 50% és a díjmentesség között mozog.

Bár konkrétumokról még nem beszéltek, a lefaragások damoklészi kardja valószínűleg ott lebeg a magyar lakosság fölött, Fónagy János ugyanis a kedvezményeket igénybe vevők számának sokallása mellett kiemelte, hogy a kedvezmények finanszírozását szolgáló költségvetési forrás 2011-ben 109 milliárd forint volt, ez 2012-re pedig 93 milliárd forintra csökkent, ami már most kevesebb a szükségesnél. Pontosan 16 milliárd forinttal.

Te kedvezménnyel utazol?

Ezt is szeretjük