34 utazási kedvezményt szüntetnek meg: durva lépés a kormánytól
A tervek szerint a legtöbb utazási kedvezmény végnapjait éli. A tiéd is köztük van?

Ez is érdekelhet

Sasszemklinika - Magyarország vezető szemészeti lézerklinikája túl a 100 000. látásjavító műtéten (x)

Óriási hazai kezdeményezés a műanyagmentesség mellett, amit imádni fogsz (x)

beauty and style

Hogyan hasznosítsd újra a megunt szemhéjpúdert? Nemcsak szemfestésre jó ám »

Házi ajakradír szárított rózsasziromból: ints búcsút a cserepes ajkaknak »

Tavaszi szoknyadivat: 7 nőies stílustipp, ha meguntad a nadrágot »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bár az utazási kedvezmények átalakításáról még nem született döntés, folyamatos az egyeztetés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a vasúttársaság szakemberei között - mondta Szabó Anett, a MÁV-START Zrt. szóvivője újságíróknak november 21-én, Budapesten.

Túl sokan utaznak kedvezménnyel?

Az MTI információi szerint a szóvivő kifejtette, hogy a járatokon évente átlagban mintegy 144 millióan utaznak, közülük pedig megközelítően 60 millióan vesznek igénybe kedvezményt.

A 60 millió kedvezménnyel utazóból 55,5 millióan szociálpolitikai kedvezményt vesznek igénybe, a többiek üzletpolitikai engedmény alapján vásárolják meg a vasúti menetjegyet. Ezen felül 30 millióan díjmentesen utaznak a vasúton évente.

Szabó Anett jelezte, hogy a szociálpolitikai kedvezményeket a minisztérium határozza meg, az üzletpolitikai engedményt a vasúttársaság adja a minisztériummal történt egyeztetést követően.

A szociálpolitikai kedvezmény után szociálpolitikai menetdíj-támogatást kap a MÁV-START, illetve a bevétellel nem fedezett indokolt költségeket az állam költségtérítéssel rendezi a vasúttársasággal.

A vasúttársaság a jövőben az üzletpolitikai kedvezményről azt követően dönt majd, ha már látható lesz a szociálpolitikai kedvezmények átalakítása.

Csak négyféle kedvezmény maradna meg

2012. november 20-án Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár az InfoRádió Aréna című műsorában jelezte, hogy jelentősen változhat a közösségi közlekedés kedvezményrendszere. Kifejtette, hogy jelenleg 38 féle kedvezmény van az országban, ebből négy alapvetőt tartanának meg jogszabályi szinten, a többi üzleti alapon a társaságokhoz kerülne ki.

Hangsúlyozta, hogy ez egy sokkal rugalmasabb és piacérzékenyebb rendszer lenne, mely figyelembe venné a teherviselést is, ráadásul kevesebbe is kerülne - becslések szerint mintegy 20 milliárd forinttal. Méltányosabb rendszert próbálnak kialakítani - jegyezte meg az államtitkár, aki azonban megjegyezte: lesznek olyan csoportok, amelyek kikerülnek az automatikus kedvezményrendszerből.

Az előzetes információk alapján azonban megmaradna például a nyugdíjasok, a diákok, valamint a fogyatékkal élők kedvezménye.

Kép: MTI Fotó, Kálmándy Ferenc.

Ezt is szeretjük