Felháborító a kormány új rendelkezése?
Még tovább nehezítik a munkába járók dolgát
Drágultak a buszjegyek, ráadásul ritkultak is a járatok.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Tökéletes szemöldök gyanta nélkül: így fésüld, hogy szedni is alig kelljen »

Nincs köldöke a Victoria’s Secret modelljének: ilyen a hasa retus nélkül »

Így kommunikáld okosan, ha nem hívsz meg valakit az esküvőre, aki számít rá »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az LMP a kormány elhibázott közlekedéspolitikájának beismerésének tartja, hogy szeptember 1-jével bevezették az autóbuszos felárakat.

A közpénzből finanszírozott közösségi közlekedés ágazatainak nem egymással, hanem az autós közlekedéssel kellene versenyezniük - írta az MTI-hez eljuttatott közleményében Jávor Benedek.

Változások szeptember 1-jétől

A frakcióvezető emlékeztetett rá, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése szerint szeptember 1-jétől autóbuszos felárat kell fizetni a Budapest-M1 autópálya-Győr, a Budapest-M1 autópálya-Szombathely, a Budapest-M3 autópálya-Nyíregyháza és a Budapest-M5 autópálya-Szeged vonalakon.

Eközben az emelt szintű szolgáltatást nyújtó országos vonatjáratokon fizetendő pótjegy díja az utazási távolsággal arányosan, a menetjegyek övezeti besorolásához igazodva nő. A szaktárca szerint nőni fognak a szolgáltatók bevételei, és kismértékben csökkennek a költségvetés kiadásai - írja a politikus.

Újabb teher a lakosságnak

Az áprilisi vasúti menetrendváltást követően a kormány a most bevezetett autóbuszos felárral a megmaradt, jól kihasznált buszjáratok utasaira rak újabb terhet - jelenti ki Jávor Benedek.

Hangsúlyozza, hogy az LMP a vasútról szóló Fehér könyvben is felhívta arra a figyelmet, hogy a kormány továbbra is a nagyrészt közpénzből fenntartott közösségi közlekedési szolgáltatókat versenyezteti egymással.

A Lehet Más a Politika szerint viszont a vasúti és a buszos közlekedés igazi versenytársa a környezetre és társadalomra komoly terheket rovó egyéni, autós közlekedés, mellyel csak egy együttműködő vasúti és buszos közlekedés tud versenyre kelni.

Mindemellett a buszjáratokon megszűntek az öt kilométeres jegyárak, mivel azok évek óta egyre növekvő mértékben maradtak el a helyi közlekedési tarifák alapszintjétől. Így, akik korábban az öt kilométeres övezeten belül utaztak például a munkahelyükre, ezentúl jóval drágább jegyért tehetik meg ugyanezt.

A szeptember 1-jétől életbe lépett menetrendváltozások miatt ráadásul sok helyen tovább ritkultak a buszjáratok, mely még nehezebbé teszi az ingázók életét, különösen a korábbi, jelentős vonatritkítást követően.

Téged érintenek a változások?

Ezt is szeretjük