Ebben jobb a magyar turista másoknál - Nem is gondolnád, milyen büszkék lehetünk
Meglepő kutatás született az utazási szokásainkról.

nagykep?cikkid=167037&kep=turistak-utaznak1-lead
Ez is érdekelhet

Üde illatokkal a kánikula ellen (x)

Így töltsd fel a nyári energiakészleteket! (x)

UB40 a VeszprémFesten! (x)

Csodaszer helyett tudomány: így maradhat 60 felett is rugalmas az arcbőr (x)

Konzervzöldség a konyhatitok nyitja? (x)

beauty and style

Picike, de öltözködni azt tud: a gyönyörű blogger egyszerű trükkjeit bárki ellesheti »

2 hét alatt lapos lesz a has: ezt az ütős programot kövesd »

Ultrafinom nyári smink 50 felett: halványítja a mimikai ráncokat, mégsem túlzás »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A tipikus magyar utazó belföldön érzi magát elemében, és inkább a luxust, kényeztetést, valamint a bőséges étkezéseket részesíti előnyben a visszafogottsággal és egészséges táplálkozással szemben. Ha pedig mindennel elégedett, szívesen jattol - derült ki a Szallas.hu rendhagyó kutatásából.

Milyen vendég a magyar, és ha csupán két véglet közül lehet választania, akkor melyik számára a szimpatikusabb? Ezt vizsgálta egy képzeletbeli utazás alkalmával az Év Szállása verseny végéhez közeledve a Szallas.hu.

- Arra voltunk kíváncsiak, hogy a magyarok számára milyen az ideális kikapcsolódás, ezért megkértük őket, hogy válasszanak 13+1 egyszerű, a két jellemző végletet megfogalmazó állítás közül. Persze a kutatást nem kell véresen komolyan venni, mi magunk is inkább az évbúcsúztatás megalapozására szántuk - mondta Pálinkás János, a Szallas.hu kreatív vezetője. A tipikus magyar utazó profilját közel 3500 válaszadó alapján rajzolták meg.

A Balaton a Riviéra

A tipikus magyar nyaraló itthon érzi magát elemében, a válaszadók kétharmada szívesebben utazik belföldre, mint külföldre. Inkább a pompa, fény és csillogás vonzza: szálláshelyként szívesebben választottak luxust, mintsem vadregényest, az előbbi 54%-os fölénnyel nyert.

Az utazók 94%-a vallotta azt, hogy az ideális nyaralásra nem vinné magával házi kedvencét. Az üdülők szemében a csomagolás sem igazán kedvelt tevékenység: 81%-uk úgy gondolta, csak a legszükségesebb dolgokat pakolná be.

Borral vigad a magyar

A válaszadók túlnyomó többsége, mintegy 84%-a egyetértett abban is, hogy a szálláshelyre érkezve sör helyett inkább egy pohár bort hörpintene le welcome drinkként. A vacsoránál pedig az egészséges fogások maradtak alul: a megkérdezettek több mint fele fontosabbnak tartotta, hogy a tányérjára kerülő étel bőséges, kiadós legyen.

A nyaralás alatt a többség sokáig ébren marad, inkább tovább húzva a pihenést, mintsem fordítva. Megközelítőleg az emberek kétharmada vallotta magát későn fekvő és későn kelő bagolynak a kisebbségbe kerülő pacsirták helyett. Az igazán pihentető alvást 56%-uk számára a hason pihenés jelenti.

Az utazások alatt a tipikus magyar üdülő nem nyúlik el hosszasan a kádban: a tisztálkodásban elsöprő előnnyel, 85%-ban nyert a gyors zuhany a kádban fürdőzés helyett. A fürdőszobában viszont a megkérdezettek kétharmada nagyon precíz, a fogkrémes tubust a végéről kezdi kipasszírozni, és csak egyharmaduk vallotta be, hogy ott nyomja, ahol éppen kézre áll. A reggeliket pedig 63%-ban nem teával, hanem kávéval kísérnék le az emberek.

A magyar turista rendet tesz a szobában

A magyarok kiemelkedően rendesek, ha a szobák állapotáról van szó. Szinte minden válaszadó úgy vallotta, hogy a szálláshelyek elhagyása előtt kicsit rendbe szedné a szobát, például beágyazna. A meggyőző 98%-os arányból ítélve a magyar ember valóban büszke lehet erre a tulajdonságára.

A túra helyett 69%-uk a wellnesst választaná inkább: az ideális programnak tehát nem többnyire a hegymászást tekintik, hanem a pihentető kényeztetést. 

Ha pedig a magyar turista mindent rendben talált a szálláshelyén, vagy elégedett a kiszolgálással, nagy valószínűséggel borravalót is ad. A megkérdezettek 72%-ban vallották úgy, hogy szívesen adnának visszajelzést megelégedettségükről ilyesfajta, anyagi formában is. 

Erre is fény derült

A kutatás eredményei sokszor különbözőképpen alakultak korcsoporttól, nemtől vagy épp lakóhelytől függően. Az eltérő szempontokat figyelembe véve kiderült például, hogy minél fiatalabb valaki, minél nagyobb településen él, és minél iskolázottabb, annál inkább utazna külföldre - de minden demográfiai szegmensben gyakrabban választanának belföldi úti célt.

Az érkezés után a nemek között nagy az egyetértés az italokat illetően: mindössze minden negyedik férfi választaná a sört a bor ellenében, a nők pedig még inkább borosak: csak nyolcból egy nő választana sört. Az étteremben utóbbiak inkább az egészséges és diétás ételeket részesítik előnyben, míg háromból kettő férfi inkább a bőséges és laktató vacsora mellett döntene. Meglepő, hogy míg a nők kétharmada kávét választana a reggelihez, a férfiaknak csak 56%-a tenne így.

Arra is fény derült, hogy az emberek a korral egyre inkább pacsirtává válnak: az idősebbek korábban fekszenek és kelnek. A pihenés során a férfiak háton, míg a nők inkább hason fekszenek. És bár általánosítani nem lehet, a kutatás eredményei szerint a budapestiek, a diplomások és az idősebbek között nagyobb az aránya azoknak, akik hajlamosak elfeledkezni a borravalóról.

Ezt is szeretjük