A MÁV top 6 bicskanyitogató húzása az utasok szerint - Te mennyire húznád fel magad?

Megkérdeztünk benneteket a Facebookon, hogy mik voltak a legrosszabb élményeitek a MÁV-val

Az utasok véleménye a MÁV-ról
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A magyar vasúttal talán szinte mindenkinek volt már olyan élménye, mikor elgondolkozott azon, hogy miért is nem inkább gyalog indult neki az útnak. A hőségben órákon át főve a fülledt és koszos vonatfülkékben vagy a kritikán aluli mosdóhelyiségeket használva felmerül a kérdés, hogy tulajdonképpen miért nincs felújítva és támogatva a MÁV. 

A kommentek között tragikusabbnál tragikusabb sztorik bukkantak fel, ahol a MÁV vagy órákat késett, vagy meg se jelent, leállt vagy elakadt a semmi közepén. A már poénként élő megjegyzés, hogy a vonat az időjárás függvényében indul csak el, nem véletlenül létezik. 

Az utasok véleménye a MÁV-ról

Összegyűjtöttük a legbosszantóbb történeteket a magyar vasúttal kapcsolatban, amikor az utasok nem akarták elhinni, hogy mi történik. A technikai okok miatt gyakran leállnak a szerelvények, de talán még az is kellemesebb, mint, amit egyik olvasónk osztott meg.

 „Budapest-Balatonfüred IC: kb. Székesfehérvár előtt az ablakon át láttuk, hogy a kocsi elejénél dől a füst, a vonat pedig csak haladt tovább. Aztán megállították a vonatot, szereltek valamit (állítólag biztosíték égett), leállították az alig érezhető légkondit, a kalauz szerencsére kinyitotta a fenti ablakokat, hogy az égett szag kiszellőzzön, és jöjjön egy kis friss levegő.”

Valamilyen érthetetlen okból, a szellőztetés, légkondi és fűtés bűvös háromszögében mindig adódnak problémák, amik aztán megkeserítik az utasok életét. 

„A WC közelében ültem le kánikulában. Soha többet. Aztán 2 és fél órás utat hat óra alatt tettem meg augusztus 20-án.”

Csak elképzelni tudjuk, milyen kellemes lehetett az a többórás utazás, míg a förtelmes szagok körbelengték az utasteret.

„Még régebben volt, kb. a 2000-es évek elején. Beesett a hó a fülkébe! Akkor nem volt vicces, mostanra az.”

„A klímás és wifis InterCity-n egyik sem volt... 2 hónap levelezés után kaptam vissza 650 Ft-ot…”

A hőmérsékleti viszonyok a lehető legváltozatosabb módon tesztelik a vonat utasainak tűrési határát. Télen túlfűtött kocsikban lehet fulladozni, míg nyáron vagy megsülni, vagy megfagyni van lehetőség az eszetlenül bőgetett légkondiban.

A MÁV nem késik, a vonat mindig akkor érkezik, amikor érkeznie kell. Viccet félretéve, a MÁV sajnos nem mindig a pontosságáról híres. A legdurvább késések története néha már a városi legendák határát súrolja, mégis igazak.

„Zalaegerszeg - Budapest vonalon az IC 20-30 km/h óra sebességgel közlekedik a Bakonyban, mintha helyi járat lenne. Így 1 órás késéssel ér be Bp-re. Katasztrófa!!!” - meséli egyik olvasónk a Facebookon. Valóban rengeteg ilyen történetet hallani, amikor a vonat nem indul el időben, órákat késik, vagy lecsúszik a csatlakozásról. 

Rengeteg vérlázító esetet említettek a kommentek, amikor az utasok között olyan személyek is felbukkantak, akik teljesen beszámíthatatlan állapotban szálltak fel a vonatra. A legtöbb hozzászólás tanúsága szerint a vonat dolgozói nem szállították le ezeket a potyautasokat, akik viszont sokszor agresszívan vagy vállalhatatlanul viselkedtek a többi, szabályosan utazó emberrel. Az ilyen esetekben feltétlenül szólni kell a kalauznak, hogy intézkedjen. Aztán bízni a legjobbakban.

A biztonságos utazásra felszólító táblák többször is jelzik, hogy az értékeket nem tanácsos őrizetlenül hagyni. Kérdéses persze, hogy egy többórás utazás során, ha kimegy valaki a mosdóba, akkor mi történik addig a csomagjával, vagy ha netán elalszik a zötykölődés közben.

„Egyedül a fülkében éjjel 3 óra körül kezemben a telefonommal elaludtam. Mire felébredtem, a telefon sehol. És ami még ijesztőbb volt, hogy több mint egy hónapon keresztül naponta többször be akart lépni valaki a gmailembe.” Ezután a komment után nem is csoda, hogy nem merik az utasok elöl hagyni az értékeiket.

A cikk az ajánló után folytatódik

Miért félünk attól, amit nem ismerünk?

Hogyan formálja a mesterséges intelligencia a mindennapjainkat?

A Femina Klub októberi vendége Rab Árpád trend- és jövőkutató lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között a mesterséges intelligencia rejtelmeiről beszélget. Vajon hogyan fog alakulni a világunk a mesterséges intelligencia térhódításával? Milyen szerepe lesz az AI-nak mindennapjainkban?

További részletek: feminaklub.hu/

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. október 24. 18 óra

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

A MÁV helyzete siralmas

Valóban siralmas a helyzete a MÁV-nak, de ez nem az ott dolgozókon múlik, kevés támogatás érkezik a korszerűsítésre, a vasúti szerelvények és útvonalak modernizálására. Természetesen ez sovány vigaszt jelent, mikor az utasok órák óta aszalódnak a fülledt, koszos kocsikban, és csak reménykedni mernek a megérkezésben. A dolgozók azonban erről nem tehetnek, és a legtöbb esetben segítőkészek és udvariasak az utasokkal. 

Óriási változás a vonatokon: a MÁV terveinek sokan örülnek majd

Új korszak a MÁV-nál: Egyre több vonaton nem lesz kalauz szeptembertől

Elolvasom

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük