Melyik megye útjai a legveszélyesebbek? Itt a statisztika, hol történik a legtöbb baleset
Az ország baleseti statisztikái megmutatják, melyik megyében a legbiztonságosabbak, és hol a legveszélyesebbek az utak.

m1-autopalya-lebeny-feluljaro
Ez is érdekelhet

Az élet és szerelem diadala - egy rendkívüli, igaz történet Párizsból (x)

Mozdony Matiné, a mozdonyok fesztiválja (x)

TOGETHER We Recycle – Együtt a környezetért (x)

beauty and style

Így mutatja meg az arcforma, hogy milyen szemüveg passzol hozzá: ezeket az arányokat figyeld! »

Az olajzöld szemsmink 30 felett is nőies: így rakd fel, hogy ne öregítsen »

Vörös hajú szépség Boris Becker lánya: a 19 éves modell egzotikus vonásokat örökölt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Amikor az ember kocsiba ül, eszébe sem jut, hogy nemcsak a távoli utazások hordoznak magukban veszélyt, de akár a szomszéd városig tartó úton is történhet közúti baleset. A statisztikák megmutatják, hogy melyik megyében mennyi történt az elmúlt időszakban.

Sajnos a KSH adataiból egyértelműen látszik, hogy helyenként növekedett a kisebb-nagyobb balesetek száma az egy évvel korábbi számokhoz képest, igaz, a 2016. évihez képest 2018-ban tízzel kevesebb halálos kimenetelű baleset történt az országban. Ez nagyjából egyezik az uniós összstatisztikák tendenciájával is, Európa egészét nézve sokat csökkent ugyanis a balesetek száma. 

Hol történik a legtöbb baleset?

A Központi Statisztikai Hivatal negyedévekre lebontott statisztikáiból jól látszik, hogy a legtöbb közúti baleset Budapesten és Pest megyében történt a 2019. évi első negyedévben, még a tavalyi első negyedévnél is magasabb számok olvashatók ki a listából: összesen 692 és 360 balesetet jegyzett a hivatal.

Jó hír, hogy a halálos kimenetelű balesetek száma a fővárosban valamelyest csökkent, sajnos azonban Pest megyében picit nőtt. A súlyos sérüléssel járó esetek száma viszont mindkét régióban nőtt.

A két közép-magyarországi közigazgatási területi egység után a sorban Győr-Moson-Sopron, Bács-Kiskun, Hajdú-Bihar, illetve Borsod-Abaúj-Zemplén megye következik a balesetek számát tekintve - 150, 149, 148 és 147 jegyzett esettel -, utóbbi kettőben egy kicsit csökkent a szám a tavalyi első negyedévi adatokhoz képest.

Itt a legbiztonságosabbak az utak

A legkevesebb baleset Nógrád megyében történt, mindössze 56, amiből kettő végződött halállal. De szorosan az észak-magyarországi megyét követi Tolna megye is, ahol 58 esetet jegyeztek föl, ebből egy végződött tragédiával, ám Nógrádon 12, Tolnában 18 esetnek súlyos sérülés lett a vége.

A cikk az ajánló után folytatódik

A két megye után már jóval nagyobb ugrás következik, az őket követő Zala megyében 80, míg Baranya megyében 89 baleset történt, melyek három és két halálesettel jártak.

A legjobb és legrosszabb arányok

A legnagyobb különbségek a balesetek száma és a halálos kimenetelű esetek között - tehát a legjobb túlélési arány - Somogy megyében és Budapesten volt. Somogyban 1,05% volt csupán a halálos kimenetel aránya, 95-ből 1 haláleset volt, míg Budapesten a 692-ből 684-en élve kerültek ki az esetből, tehát csak 1,15%-ban torkollott tragédiába az eset.

A legrosszabb arányok Győr-Moson-Sopron, Borsod-Abaúj-Zemplén és Pest megyében látszottak: 5,3, 5,2 illetve 5%-ban halállal végződtek a közúti balesetek.

Nem szabad elfelejteni azonban, hogy a számok mindig szörnyű tragédiákat jeleznek, és még egy-két eset sem mondható elfogadhatónak, ahogy azt Violeta Bulc, az Európai Bizottság közlekedésért felelős biztosa is kifejtette még az említett uniós közlekedésbiztonsági jelentés kapcsán. Az utakon sokkal nagyobb óvatosságra lenne szükség.

A belső sáv pszichológiája

A közlekedéspszichológusok megvizsgálták, miért olyan gyakori jelenség, hogy valaki szívesebben megy a belső sávban, mint szabályosan, jobbra tartva.

(Borító- és ajánlókép: M1-es autópálya Lébénynél - Wikipedia/Globetrotter19. Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük