Így károsítja meg a MÁV az utazókat: két cseles, de durva húzás
A belföldi vonatozásnak megvan a maga sajátos hangulata, de a bosszankodás is igen gyakori.
A Magyar Államvasutakkal való zötykölődés nosztalgikus, jó társaságban pedig hangulatos és emlékezetes is lehet, illetve azt sem állíthatjuk, hogy ne lenne számtalan jó humorú, derűs, elnéző és kedves munkatárs mind a vonatokon, mind pedig a jegypénztárakban.
Tény azonban, hogy a vasúttársasághoz számos panasz érkezik az utasoktól, amellett, hogy a fogyasztóvédelem is rendszeresen foglalkozik a MÁV-ot érintő ügyekkel, az internetes fórumokat is megtöltik a furcsábbnál furcsább történetek. Az utasok sokszor érzik magukat lehúzva és becsapva, ami gyakran jogos, annak ellenére is, hogy a problémát legtöbbször nem a MÁV dolgozóinak hozzáállása, hanem a rendszer hiányosságai, nem utolsósorban pedig a bizonytalan anyagi háttér okozza. Íme, néhány gyakori panasz
Nincs ülőhely a másodosztályon
Amellett, hogy a nyári melegben kellemetlen tud lenni a függönyhiány, illetve az épphogy csak csöpögő vízcsap a kocsi mosdójában, az InterCitykkel ellentétben a személy- és gyorsvonatokon sokszor a zsúfoltság is problémát jelent, a hét első vagy utolsó iskolanapjai környékén például nem ritka, hogy nincs ülőhely a másodosztályú kocsikban.
Ha az utas nem akarja végigállni a sokszor három-négy órás utat, magától értetődő lehet, hogy átmegy az első osztályra, ahol általában jóval kevesebben tartózkodnak.
Azonban ilyenkor nem csupán az osztályok közötti árkülönbözetet kell kifizetnie, hanem az 500 forintos pótdíjat is azért, mert nem az előre megvásárolt jegy szerinti kocsiosztályban foglalt helyet. Természetesen akadnak elnézőbb kalauzok, akik tekintettel vannak a problémára, de gyakoribb, hogy a hivatalos szabályok szerint járnak el.
Probléma a nemzetközi vonatokon
Egy nemzetközi vonatot több vasúttársaság üzemeltet, emellett a helyek jó része a nemzetközi utasoknak van fenntartva, és nekik kedveznek. A maradék jegyet belföldön is értékesíteni lehet, azonban ez jóval kevesebb az összes ülőhelynél.
Előbbiek miatt gyakran előfordul, hogy például, ha valaki Budapestről Zalalövőre szeretne eljutni egy Szlovéniába tartó nemzetközi vonattal, a félig üres vasúti kocsikra már nem adnak el helyjegyet, mert azok a nemzetközi utasok számára vannak fenntartva. Mivel azonban érvényes menetjeggyel helyjegy, illetve pótjegy nélkül is fel lehet szállni a vonatra, a kalauztól később lehetőség van megvenni a helyjegyet. Ekkor viszont a helyjegy árán kívül 500 forintos pótdíjat is fizetni kell, emellett, ha úgy adódik, az ülőhelyet ennek ellenére is át kell adni a nemzetközi utasnak.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
A jegyár csökkentett visszatérítése
A MÁV már bizonyos késés esetén is köteles kártérítést fizetni, ám kevesen tudják, hogy sosem jár vissza a menetjegy teljes ára, ugyanis kezelési költséget számítanak fel az ügyletre.
Ha például a vonat indulásakor ki van írva a 40 perces késés, ami miatt, mondjuk, egy üzleti találkozót késik le az utas, így pedig nem érdemes elindulnia sem, visszatérítik a jegy árát, azonban 20%-kal csökkentve, ennyi ugyanis a jegyvisszaváltás kezelési költsége - azonban hozzá kell tenni, hogy az összeg jegyenként maximum 1000 forint lehet.
Jártál már pórul a MÁV-val?
OLVASD EL EZT IS!
- spórolás
- utazási hírek