1000 forintért is vehetsz repülőjegyet: tudd meg, hol van ebben a buktató
Vajon a fapados társaságok filléres ajánlatai buktató nélküliek, vagy az igazság az apró betűs részben rejlik?

beauty and style
Top olvasott cikkek

Nagy a verseny, ezért a légitársaságok folyamatosan akciós ajánlatokkal bombázzák az utazni vágyókat, de minden ajánlat közül a legcsábítóbb kétségkívül a fapados járatok hiperolcsó, pár ezer forintos repülőjegy-ígérete.

Mielőtt azonban rohannál lecsapni a hihetetlen ajánlatra, nem árt tájékozódni, a végösszeg ugyanis nem mindig annyira jön ki, mint ahogy azt a elsőre gondolod. Akkor hol lehet a trükk?

999-ért Milánóba?

Az olcsóságáról híres fapados, a Wizzair kapott egy konkurenciát, ugyanis a Ryanair légitársaság igyekszik a filléres ajánlatoknál is kedvezőbbeket ígérni, így mindkét cég meglepően alacsonyan tartja a repülőjegyárakat.

Egy-egy európai repülőutat akár ezer forintért is meg lehet tenni Milánóba vagy Brüsszelbe például, alig drágábban, 2499-ért már Bologna, Velence vagy Hamburg is lehet úti cél, de egy madridi jegyért is csak 6524 forintot kérnek. De vajon mennyire megbízható ez a hangzatos ígéret, és vajon ez az összeg nem emelkedik-e időközben?

Rejtett költségek

A hagyományos légitársaságok is gyakran akcióznak, persze az ő esetükben nincs szó ilyen nagymértékű áresésről vagy eleve filléres áron szabott ajánlatokról.

Csakhogy míg a mérsékeltebb akciók általában a végső árat tartalmazzák, mely már minden szolgáltatást magában foglal, addig a fapadosok nagy része legtöbbször csak az alapárat hirdeti.

Ezért lehet, hogy meglepően olcsó ajánlatokkal találkozol első körben a plakátokon, majd talán becsapva érzed magad, vagy legalábbis jókora meglepetés ér később, amikor szembesülsz a végső összeggel. A hiperolcsó fapados jegyekhez ugyanis nem tartoznak alapból azok a szolgáltatások, melyek a hagyományos légitársaságok ajánlataiban eleve benne foglaltatnak: az alapárhoz még olyan pluszköltségek is járulnak, amelyek később akár a duplájára is emelhetik a végső összeget.

Alap- vagy extra szolgáltatások?

A hagyományos légitársaságoknál a jegy árában benne vannak az olyan szolgáltatások is, mint a poggyászszállítás, a check in, a konkrét ülőhely biztosítása vagy a fedélzeti szolgáltatás, vagyis kávé, alkoholmentes üdítők; hosszabb utaknál pedig meleg étel és alkoholos italok is alapból járnak a megvásárolt jegy mellé. A fő különbség éppen itt van - a fapadosok esetében ezek nem alap-, hanem extra szolgáltatásnak számítanak, és értük külön illetéket számítanak fel.

Csupán a feladandó csomagért - ha a poggyászod a 15 kg-os határ alatt van - a Ryanairnél minimum 5 ezer forintot kell fizetned főszezonon kívül, ha pedig ezen túlcsúszol, 6800 forintod bánja kilogrammonként.

A Wizzairnél sem sokkal jobb a helyzet: ott 4125 forint az alapár a poggyászért, főszezonon kívül, továbbá, ha a repült idő kevesebb, mint két óra, telefonos megrendelésnél. Ha esetleg úgy szeretnél túljárni a fapadosok eszén, hogy mindent a kézipoggyászba zsúfolsz, hoppon maradhatsz, ugyanis a szigorú szabályok miatt maximalizálják a súlyt és a méretet is.

Pro és kontra

Arra is figyelj, hogy a legtöbb fapados társaság ma már csak interneten keresztül engedélyezi a becsekkolást, így, ha elfelejted kinyomtatni otthon a beszállókártyádat, 40-50 euróba is kerülhet a helyszínen a feledékenységed. Ráadásul, ha járattörlés van, egy nemzeti légitársaság automatikusan átfoglalja a jegyet a legközelebbi járatra, még ha az egy másik légitársaság járata is. A fapadosok ezzel szemben mindig megvárják a következőt, ami sokszor több nappal később indul.

Ezek persze nem jelentik azt, hogy el kell felejtened a filléres járatokat, hiszen számos esetben nagyon is megéri lenyelni a pluszköltségeket, mert még így is jóval olcsóbb velük az utazás.

Volt már tapasztalatod fapados társaságokkal?

Ezt is szeretjük