Gyakoriak az átverések a magyar vonatokon: egy kalauz nyilatkozott

Nemcsak azok akarnak ingyen utazni a magyar vonatokon, akik számára ez legális.

mav vonat
Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A MÁV tapasztalatai szerint manapság is nagyon sokan utaznak jegy nélkül a vonatokon, annak ellenére is, hogy a vasúttársaság igyekszik mindent elkövetni annak érdekében, hogy jogos bevételeit beszedje.

A kép illusztráció

Bár vonaton bliccelni az általános vélekedés szerint jóval kockázatosabb, mint például a BKV járatain, sokan megkísérlik, melyről többen még az interneten is beszámolnak, a leghatékonyabb módszereiket megosztva a nagyközönséggel.

Itt a legjellemzőbbek a visszaélések

A MÁV egy tavaly novemberi sajtóközleményében is kifejtette, hogy éves szinten több milliárd forintos nagyságrendű az a bevételkiesés, amit a jegy nélkül, illetve a jogosulatlanul igénybe vett kedvezményekkel utazók okoznak.

Ugyanebben a közleményben szerepelt, hogy előbbi miatt új, fedélzeti jegyellenőri munkakört hozott létre társaság, ezen felül pedig 2014 tavaszáig fokozatosan növeli a jegyvizsgálói létszámot a menetjegyek, bérletek és kedvezményre jogosító iratok hatékonyabb ellenőrzése érdekében.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ez elsősorban a budapesti, elővárosi forgalmat érinti, ebben a térségben a legjellemzőbbek ugyanis a visszaélések a nagyobb utasforgalom és a rövidebb utazással töltött idő miatt.

Módszerek, melyeket jól ismernek a kalauzok

A bliccelők, különösen azok, akik még nem olyan dörzsöltek, sokszor meglehetősen naivan viselkednek, és nem számolnak azzal, hogy a kalauzok fél életüket a vonatokon töltik, ebből adódóan pedig láttak már egyet, s mást - legalábbis így gondolja az a névtelenül nyilatkozó kalauzismerősünk, aki meg is osztott néhányat a leggyakrabban alkalmazott módszerek közül.

7 utazási kedvezmény, amit lehet, hogy nem ismersz: pedig neked is járhat!

Nézegess képeket!

Elolvasom

Toplistás bliccelési módszernek számít a mellékhelyiségbe való bezárkózás arra az időre, míg a kalauz a szerelvény adott szakaszát ellenőrzi, viszont ezt nem nehéz észrevenni, amellett ugyanis, hogy gyanús, ha túl sokáig be van zárva az ajtó, általában már azt is ki lehet szúrni, ha valaki egyfolytában azt figyeli, merre jár az ellenőr.

 

Gyakori módszer az alvás színlelése, emellett pedig annak kihasználása is, hogy nem minden megállóhelyen működik jegypénztár vagy jegykiadó automata. Ilyenkor ugyanis a vonaton is meg lehet venni a jegyet, ha viszont a kalauz nincs tisztában azzal, hol szállt fel az adott utazó, és nem tudja végigjárni a vonatot két állomás között, az utas mondhat akár egy közelebbi felszállási helyet is - legalábbis, ha tisztában van vele, mely helyeken nincs jegykiadás.

Még több cikk hasonló témában:

 

Forrásunk azt is elmondta ugyanakkor, hogy a módszerrel a MÁV is tisztában van, és folyamatosan próbál megoldásokat találni a helyzet kezelésére, többek között a jegyvizsgálói és jegyellenőri létszám már említett növelésével.

Ezt is szeretjük