Százezrek mindennapos közlekedése szűnik meg

A BKV megáll a városhatárnál

Nem tudott megegyezni Tarlós István és Orbán Viktor hétfőn.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Elengedi Budapest az agglomerációs közlekedést, és nem finanszírozza tovább a járatokat. A települések polgármestereinek az állammal kell majd egyezkedniük, hogy továbbra is kijárhassanak a kék buszok és a HÉV az agglomerációba. 400 ezer ember mindennapi közlekedése kerülhet veszélybe.

Tarlós István főpolgármester ezt az után jelentette be, hogy hétfőn tárgyalt Orbán Viktorral - de nem sikerült megállapodniuk.

Budapest vezetője már november elején jelezte a miniszterelnöknek, hogy a jövőben nem tudja kifizetni az önkormányzat azt a 10 milliárd forintot, amibe az agglomerációs járatok fővároson kívüli üzemeltetése kerül. Tarlós akkor azt írta Orbán Viktornak, hogy nem tudja elképzelni azt a drasztikus jegy- és bérletáremelést, ami az egyetlen lehetséges módja volna a hiány fedezésének.

Az államtól nem kap plusz pénzt a főváros

A parlament a múlt héten fogadta el azt a törvénycsomagot, amiben többek között az is benne van, hogy Budapestnek az iparűzési adóból kellene fedeznie a BKV finanszírozását is.

Csakhogy Tarlós szerint ez a megoldás elfogadhatatlan: az adókból befolyó pénzeknek bőven van helye máshol is a főváros költségvetésében - ha ezt a pénzt betolják a BKV-ba, akkor másra nem fog jutni.

Így a főpolgármester szerint nincs más választása, mint hogy a közlekedési cég csak az alapfeladatait látja el - vagyis csak Budapesten belül szállítja az utasokat -, az agglomeráció kiszolgálására ugyanis semmilyen törvény nem kötelezi.

Óriási káoszt hozhat a döntés

A BKV jelenleg 26 agglomerációs településre indít busz- vagy HÉV-járatokat, ezekkel nagyjából 400 ezer ember utazik nap mint nap. Ha a főváros tényleg leállítja ezeket, akkor megoldhatatlan probléma elé állítja az ingázókat: óriási tumultusok alakulhat ki reggelente és délutánonként akár az északi - Szentendre környéke -, akár a déli - a Csepel-sziget, Érd környéke -, de a keleti - Gödöllő vonzáskörzete - agglomerációban is.

Robotellenőrök és zöld úttest Budapesten

Nézegess képeket!

Elolvasom

Az érintett települések vezetői közül Pápai Mihály, Gyál polgármestere a TV2-nek azt mondta, a város akár perre is viszi a dolgot, ha valóban leállítják a járatokat. Tarlós István azonban a mai sajtótájékoztatón egyértelműen kijelentette, hogy innentől kezdve az agglomerációs járatok közlekedtetése a települések és az állam közötti megállapodás függvénye.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

Fotók: bkk.hu

Ezt is szeretjük