Különleges szemüveget kapott a látássérült nő: először láthatta a kutyáját

A 48 éves nő 2003-ban veszítette el a látása nagy részét. 8 éve vele élő vakvezető kutyáját egy szemüvegnek köszönhetően nézhette meg.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Mary Sedgwick negyedéves orvostanhallgató volt, amikor 1997-ben kétoldali optikai neuritisszel diagnosztizálták, melynek következtében fokozatosan elveszítette a látását. 2003-ra szinte teljesen megvakult, és emiatt az orvosi pályáról is le kellett mondania. A következő években nehezen birkózott meg az új helyzettel, teljesen felfordult az élete, és sokáig tartott, mire újra összeszedte magát.

Lényeges változás végül nyolc éve következett be, amikor Mary kapott egy segítőkutyát, Lucyt. A golden retriever társaságában a negyvenes éveiben járó nő újra megtanult megbirkózni a mindennapokkal, sőt ismét elkezdte élvezni az életet. Lucy nagyon nagy segítség, az elmúlt években igazán közel kerültek egymáshoz, és Mary folyton kíváncsi volt, hogy nézhet ki a kutya.

Idén áprilisban rászánta magát, hogy kipróbáljon egy elektronikus szemüveget, amit a hozzá hasonló látássérültek számára fejlesztettek ki. Az eszköz egy nagy felbontású kamera segítségével képes valamennyit visszaállítani az alany még megmaradt látásából, és így lehetővé teszi, hogy sokkal élesebben érzékelje a külvilágot. Mary és Lucy nagy pillanatáról videó is készült: bár a felvétel sajnos nem a legjobb minőségű, az még így is tisztán érezhető, mennyire érzelmekkel teli volt a megszokottól eltérő találkozás.

Maryt annyira megragadta az élmény, hogy úgy döntött, megpróbál szert tenni egy saját szemüvegre is, ám az eszköz és a tartozékok elképesztően drágák, ezért gyűjtést indított egy internetes oldalon. A célként kitűzött 15 ezer dollár fele már össze is gyűlt.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük