Üzen a kormány: a férfiak is vegyék ki a részüket a házimunkából!

A kormány reklámfilmekkel, plakátokkal szeretné átalakítani a férfi- és női szerepekről való gondolkodást.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A kormány "tudatformáló kampányt" indít annak érdekében, hogy a férfiak is vegyék ki szerepüket a házimunkából, hogy a férfi- és női szerepek módosuljanak egy kicsit.

A Népszabadság információi szerint a kampány üzenete a következő lesz: nem kötelező beletörődni az igazságtalan munkamegosztásba, egyenlő teljesítményért egyenlő bér, előmenetel és megbecsülés jár, és a hagyományos női szerepekből adódó családi feladatok újragondolása szükséges annak érdekében, hogy ezek ne jelentsenek hátrányt a munka világában.

A 110 millió forintos kampány, melynek 80%-át uniós forrásból fedezik, reklámfilmekkel, újsághirdetésekkel, plakátokkal szeretné átalakítani a férfi- és női szerepekről való gondolkodást.

A kocsma és a túlórázás

A lap úgy tudja, az egyik filmben például munka után egy kocsmában szórakozó férfiakat látunk, ahogy egyikük hazatelefonál a feleségének, hogy fektesse le a gyerekeket egyedül, mert ő még túlórázik. Aztán egy figyelmeztetés következik az ilyesfajta túlórázás káros hatásairól.

- A férfiakban ott az a hagyományos világkép, hogy ha megkeresik a pénzt, akkor ezzel mindent megtettek a családért. Pedig ahol a férfi is részt vesz a gyereknevelésben, családi életben, ott mindenki kiegyensúlyozottabb - vélekedett a kampány kapcsán Soltész Miklós, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium szociális, család- és ifjúságügyekért felelős államtitkára.

A munkáltatókra is hatni akarnak

Soltész Miklós hozzátette: a kampánnyal üzenni akarnak azoknak a nőknek is, akik úgy érzik, hogy szülés után már nem olyan megbecsült munkaerők, mint korábban, és üzennek a munkáltatóknak, hogy ne tartsanak a gyereket nevelő nők alkalmazásától.

Politikusok és családjuk

Nézegess képeket!

Elolvasom

Az államtitkár közölte: tisztában vannak azzal, hogy egy kampány nem fog mélyen gyökerező előítéleteket megváltoztatni, de legalább elindulhat a közös gondolkozás a családon belüli szerepek változásáról. Soltész Miklós szerint enélkül nem javulhatnak az ország katasztrofális demográfiai mutatói.

Vásárolj Femina Klub bérletet!

Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől. 

  • Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
  • Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában.  2025.02.19.
  • Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.

További részletek: feminaklub.hu/

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

Ami munkáltatókat illeti, az államtitkár szerint a multinacionális vállalatok kezdik felismerni, hogy a gyereket nevelő nők mennyire lojális és hatékony munkaerők. Ennek ellenére tovább dolgoznak a munkáltatók hozzáállásának javításán, és heteken belül előállnak egy javaslattal, mely a munkáltatók bevonását célozza a gyermekelhelyezésbe.

Ezt is szeretjük