A kormány megnyitotta a pénzcsapot: na de mégis hová folyik?

Nem folyik az egészségügybe, pedig ennyi pénz rengeteg mindenre elég lenne.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Még mindig kint vannak a kormány bevándorlás- és menekültellenes plakátjai a köztereken, de már bejelentették az újabb kampányt.

Ebben az évben irdatlan mennyiségű pénz ment el kormánykommunikációra, de vajon ilyen bőkezű volt a kabinet más ágazatokkal is? Számoltunk egy kicsit.

2 milliárd forintból kampányol a kormány három évvel a választás előtt

Bár a kormány Kovács Zoltán kormányszóvivő szerint elégedett a visszaküldött levelek mennyiségével, meghosszabbították, így még most is tart a nemzeti konzultáció a bevándorlásról és terrorizmusról. A kampány összköltsége 1 milliárd forint körül mozog.

Meg sem várta tehát a konzultációs eredményeket a kabinet, máris belefogott egy plakátkampányba a menekültekkel kapcsolatban. Ez az akció nagyjából 300 millió forintot emésztett fel.

És akkor máris itt a következő költséges kormánykampány. Kovács Zoltán szerdán jelentette be, a kormány plakátokon ismerteti meg az embereket azzal, hogy a kabinet reformjai mennyire működnek. Erre előreláthatóan 600 millió forintot fognak költeni, legalábbis ennyi áll most rendelkezésre a kormányszóvivő szerint.

Még messze a következő választás, de csak idén eddig a kormány plakát- és levélkampányra 1,9 milliárd forintot költött. De vajon mit jelent ez?

Minden kórházba redőnyt

A héten írtunk arról, hogy a Szent János kórházban nemhogy klíma, de még redőny sem védi a belgyógyászaton fekvő betegeket a hőségtől. Végeztünk egy kis piackutatást, és azt találtuk, hogy egy átlagos műanyag redőny négyzetmétere 8000 forint, azaz 227 500 négyzetméternyi jönne ki a plakátokra és levelekre költött közel 2 milliárd forintból. Ennyi redőnyből alighanem az ország minden kórházi osztályát fel lehetne szerelni.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Hogy mit lehet még kezdeni ennyi pénzből? Nos, nem régi hír, hogy a Vakok Állami Intézete országos irodahálózatot hozott létre, hogy minél többen vehessenek igénybe olyan szolgáltatásokat, amelyek segítenek a látássérülteknek önállóan boldogulni. Erre az 1,9 milliárdnak csak kicsit több, mint felére, 1,2 milliárd forintra volt szükség az állam részéről.

Fotó: MTI/Marjai János

Ezt is szeretjük