Hihetetlen! Több termék ára is csökkent

Ezekért kellett kevesebbet fizetni

Az idényáras élelmiszer 11,4%-kal, a cukor 6,9%-kal, a ruha 2,6%-kal volt olcsóbb júliusban, mint júniusban.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Júniushoz képest több termék ára is lejjebb ment a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb jelentése szerint. Előző hónapban kevesebbet kellett fizetni a burgonyáért, a zöldségért, a gyümölcsért, a cukorért, a lisztért és az étolajért, valamint a ruháért.

A zöldség, a gyümölcs és a burgonya ára 11,4%-kal, a cukoré 6,9%-kal, a liszté 2,4%-kal ment lejjebb, az étolajé 1,3%-kal, a ruháé, cipőé pedig 2,6%-kal.
Bár ez elsőre jól hangzik, ha megnézzük egy éves távlatban az árakat, akkor kiderül, hogy a helyzet mégsem javult annyit, sőt.

Tavaly júliushoz képest jelentősen nőtt a fent felsoroltak közül a liszt, a cukor és az étolaj ára, de többet kell fizetnünk a tejért, a kenyérért és a sajtért is. A ruhák ára egy év alatt 4,9%-kal emelkedett.

Olcsóbb lett a cigi is

Olcsóbb lett viszont az alkohol és a cigaretta, bár utóbbi esetében az öröm korai, ugyanis jövőre várhatóan a tendencia megfordul, a kormány ugyanis adóemelést fog javasolni.

Az élelmiszerek esetében érdemes megnézni a drágulás arányait is, mivel ez esetben a számok megdöbbentőek. Egy év alatt 61,2%-kal nőtt a liszt ára, a cukoré 52%-kal, az étolaj pedig 36,7%-kal volt drágább. A tej ára 16,7%-kal ment feljebb, a kenyéré 13,3%-kal, a sajté pedig 12,1%-kal.

A kormány próbálkozik

A kormány a cukor ára miatt már tett lépéseket, a CBA-val és a Cooppal szerződött. Ebben a két boltban egy kilogramm cukor 350 forint helyett csak 275 forintba kerül.

Így élnek a hajléktalan nők

Nézegess képeket!

Elolvasom

A KSH szerint mindössze két termékkör esetén következett be árcsökkenés: az idényáras élelmiszerek - burgonya, zöldség - lettek olcsóbbak, illetve a tojás, utóbbiért 3,2%-kal kellett idén júliusban kevesebbet fizetni.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Az első hét hónapban egyébként átlagosan 4%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában.

Ezt is szeretjük