Te hogyan telefonálsz?

Mindent elárul rólad!

Egy átlagos telefonbeszélgetés első 30 másodpercében eldől, hogy jó benyomást keltesz-e a másik félben. Tanulj meg telefonálni!

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Legyen szó családi, baráti, munkahelyi vagy üzleti kötelékekről, a telefon nélkülözhetetlen segítőtárs e kapcsolatok ápolásában. Egyes vizsgálatok szerint a megkötött üzletek 80%-ánál a telefonbeszélgetéseknek fontos szerepe van, a telefon tehát elválaszthatatlan része mindennapjainknak, ezért fontos, hogy megfelelően használd!

Nincs második esély!

Ha a telefont kapcsolatok kezdeményezésére használod, egy átlagos első beszélgetés során úgy 30 másodperc áll a rendelkezésedre, hogy elnyerd a hívott fél szimpátiáját, ugyanakkor egyetlen másodperc is elég ahhoz, hogy elveszítsd azt.

Beszélgetőtársad öntudatlanul már az első szótagok kimondása után eldönti, hogy szimpatikusnak talál-e vagy sem...

Rövid és lényegretörő!

A bemutatkozás tehát legyen rövid, kedves, érthető és elkötelezett! A szakemberek azt mondják, hogy két ember beszélgetésében az üzenet 55%-át hordozza a testbeszéd, 38%-át a hanglejtés és mindössze 7%-át a szavak. Ha viszont telefonon beszélgetsz, akkor a legfontosabb kommunikációs csatornáról le kell mondanod, hiszen nem látjátok egymást. Mégis hogyan pótolható az, amit egyébként a testbeszéddel természetes módon hozzátehetsz a beszélgetéshez? A varázsszó: mosollyal.

Bármilyen ügyről is legyen szó, nagyon fontos, hogy a beszélgetőpartnered mindvégig érezze, hogy tisztelettel beszélsz vele! Hosszú monológba fogni anélkül, hogy megkérdeznéd, érdekli-e a másik felet, amiről beszélni akarsz, és van-e ideje most meghallgatni, egyszerűen tapintatlanság.

Minél többször használod az "én" szót, a beszélgetőpartnerben annál határozottabban tör fel majd a kérdés: mi közöm nekem mindehhez? A tisztelethez ráadásul az is hozzátartozik, hogy elfogadod, ha a másik fél nemet mond.

Tudatlan támadás?

Konfliktusok kirobbantója, ha az egyik fél megtámadva érzi magát a másik mondatai által, és ennek megfelelően válaszol, amivel pedig a másik nem tud mit kezdeni, a támadásnak vélt kijelentés ugyanis egyáltalán nem volt szándékos és tudatos. Ilyen esetben hasznos a józanság és a türelem, hiszen valójában nem is minden támadás, amit annak érzel! Ilyenkor a leghasznosabb, ha visszakérdezel, miként is értette a másik azt, amit mondott. Ez a technika ráadásul akkor is sikerre vezet, ha a partner szándékosan bánt meg, egy ilyen megjegyzést ugyanis megismételni komoly elszántságot és bátorságot feltételez!

Mi a fontosabb: a kapcsolat vagy a "dolog"?

Tartsd szem előtt, hogy egy "dolog" elintézéséhez is a kapcsolaton keresztül vezet az út, ezért minden beszélgetésben az első lépés a kapcsolat felépítése legyen! Ne kapd fel például azonnal a telefont: ha téged hívnak, hagyd, hogy csörrenjen kettőt-hármat a készülék, és csak utána vedd fel, így a hívónak is hagysz időd a kapcsolatépítésre történő felkészülésre.

Ha látod, hogy ki a hívó, előre felkészülhetsz a beszélgetésre, átgondolhatod, hogy miről is tárgyaltatok legutoljára, és hányadán is álltok egymással, ugyanakkor a másikban is fokozódik ezzel a várakozás, és ez őt is jobban ráhangolja majd a társalgásra.

Szánj elég időt a beszélgetésre!

Különösen akkor, ha te hívod fel a beszélgetőtársadat, hagyj számára elegendő időt és lehetőséget, hogy elmondhassa, amit szeretne. Sürgetni és időnyomás alá helyezni ebben az esetben igen nagy tapintatlanság!

Kérdezz!

Ezzel ugyanis lehetőséget adsz a másiknak, hogy elmondja, mit szeretne, valamint az az érzése támad, hogy érdeklődsz iránta.

Tanúsíts aktív figyelmet!

Éreztesd a beszélgetőpartnereddel, hogy megkülönböztetett figyelemben részesíted! Meghallgatás közben mondj egy-egy "hm"-t vagy "igen"-t, hogy a másik érezze, követed őt, együtt haladsz vele, és meg akarod érteni, egy hosszabb monológ után pedig fogalmazd meg saját szavaiddal az elhangzottakat, és kérdezz rá, hogy jól értetted-e!

Kerüld el a félreértéseket!

Ha hiányosan és érthetetlenül fogalmazol, ezzel arra kényszeríted a beszélgetőtársad, hogy a hiányzó információkat maga egészítse ki. Az ilyen és ehhez hasonló kellemetlen helyzetek elkerülése érdekében ezért ügyelj arra, hogy precízen és lehetőleg lényegretörően fogalmazz!

Tartsd szem előtt!
Ha kétértelmű szavakat használsz, azzal is nagyszerű táptalajt nyújtasz a félreértésekhez. Ha egy kijelentésed többféleképpen is értelmezhető, akkor az értelmezés feladatát tulajdonképpen a másik félre bízod, aminek könnyedén lehetnek félreértések a következményei.

Az utolsó benyomás marad meg!

Az első benyomással minden eldől, ám a beszélgetés végén ugyanilyen fontos szakasz az utolsó benyomás. Vajon mi marad meg a beszélgetőtársadban a beszélgetésből? Milyen érzéseket fog táplálni a következő találkozásotokkor vagy a legközelebbi telefonhívás során? Mindez csakis attól függ, hogy miként fejezed be a beszélgetést.

A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?

Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.

További részletek: feminaklub.hu/

Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. november 27. 18 óra

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

A siker érdekében a beszélgetés végén foglald össze a társalgás eredményét, és igazoltasd vissza a másikkal! Köszönd meg a beszélgetést, és fejezd ki, hogy értékeled a másik ember idejét, kedvességét, készségét! Kívánj további szép napot, szép hétvégét, mielőbbi gyógyulást a helyzetnek megfelelően, és illendően köszönj el a beszélgetés végén, hiszen a jó benyomás fontos része az udvariassági formulák betartása is.

Ne felejtsd el!
Csak akkor tedd le a telefont, amikor a beszélgetőtársad is megtette! Ezzel is kifejezed, hogy fontosnak tartod őt, és nem akarsz idő előtt megszabadulni tőle.

Ha még több, viselkedéssel és illemtannal kapcsolatos cikket szeretnél olvasni, akkor látogass el az Informed oldalára! Kattints ide! »

Ezt is szeretjük