3 dolog, ami makacs striákat okoz: hogyan lehet eltüntetni őket?
Hiába nevezik terhességi csíknak is, a stria nem csupán a kismamák kiváltsága.

Ez is érdekelhet

Szemüveg helyett ma már a sasszeműség a menő (x)

Inkontinencia és hüvelyszárazság - Mutatunk egy fájdalommentes és azonnali megoldást (x)

Daganatos betegek életét menti meg világszerte az őssejtterápia - Ezen betegségek gyógyításában lehet sikeres még (x)

Ezen a filmen sírt a cannes-i filmfesztivál közönsége - Egy fél mozijegy áráért megnézheted (x)

beauty and style

Fürdőruhát vásárolsz? 3 alapszabály, amit tarts be, alkattól függetlenül »

Szőke lett, és eltűnt a hosszú copfja: Ariana Grande nagyon más így »

Zseniális trükk az esküvői fotóhoz: még romantikusabb lesz tőle a kép »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Tévedsz, ha azt hiszed, a stria csak a kisgyermekes anyukák problémája – tizenévesen is ugyanúgy megjelenthetnek a csíkok a combodon, csípődön, derekadon, melleden és a hasadon, sőt, még akár a felkarodon is, mint babavárás után.

A stria ugyanis nem csak a test arányainak változása miatt alakul ki, hanem a nem megfelelő életvitel miatt is.

Eláruljuk, melyek azok a dolgok, melyek kiváltják, és bár teljesen eltüntetni sajnos nem tudod, arra vonatkozóan tanácsot is adunk, hogyan tudod megelőzni és halványítani a bőrelváltozást.

Mozgásszegény életmód

Mint olyan sok másnak is, a stirának is az egyik első számú kiváltó oka a mozgásszegény életmód. Ha nem sportolsz rendszeresen, a kötőszövet elnyúlhat, meggyengülhet, egyszóval lazává válhat és ennek köszönhetően csúnya csíkok jelenhetnek meg a testeden.

Ez ellen egy módon tehetsz: az állandó mozgással. Kezdetnek jó, ha a testnevelés órákon aktívan részt veszel, de még jobb, ha valamilyen tetszőleges sportot-tornát is beiktatsz a hétköznapokba. A biciklizés például nem csak a bőrödet mozgatja át, de kikapcsolódásnak is tökéletes.

Folyadékfogyasztás

Nem véletlen hangsúlyozzák az orvosok annyira a napi 2-3 liter folyadék elfogyasztását, ez ugyanis nagyon sok mindenben szerepet játszik, többek között a bőr egészségét is befolyásolja.

Ha nem fogyasztasz elég folyadékot, a bőröd dehidratálttá válhat, kiszáradhat és feszességét vesztheti, ami egyenes út a striák és a narancsbőr megjelenéséhez is. Ráadásul az anyagcserét is lelassítja ha nem iszol eleget, ez pedig pattanásokhoz, aknékhoz vezethet.

Tehát célszerű naponta legalább 2 liter folyadékot – elsősorban vizet vagy teát – meginni, ezt a bőröd hosszútávon is meg fogja köszönni.

Serdülőkori növekedés

Ahogyan a terhesség, úgy a serdülőkor velejárója is a test változása: a hirtelen növés, valamint és a testsúly növekedése és csökkenése szintén előidézheti a striák megjelenését. Ez kiküszöbölni nyilván nem lehet, így a megelőzésen van a hangsúly. Egyrészt célszerű a fent leírtakat betartani, azaz sportolni és kellő mennyiségű folyadékot fogyasztani.

Tinikori fogyás

Ha hadilábon állsz a kilókkal, hol felszaporodnak, hol eltűnnek, az szintén stiát okozhat. Így kerüld el mindzet!

Emellett jó, ha használsz valamilyen hidratáló testápolót, ami szintén táplálja a bőrt és segít azt rugalmasan tartani. Sőt, azt ajánljuk, fogyassz sok zöldséget és gyümölcsöt, mert a bennük található antioxidánsok nagyban szerepet játszanak a bőr simaságának megőrzésében.

Ezt is szeretjük