Ezt teszik a sikeres emberek a munkaidő lejárta után
Tudd meg a titkukat
Nem is gondolnád, mi minden múlik azon, mivel töltöd a szabadidőd.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Sokban befolyásolja a munkahelyi teljesítőképességedet, eredményességedet az, hogy mit csinálsz a munkaidő lejárta után. A sikeres emberek példája mutatja, hogy sem a teljes leállás, sem a túlhajszoltság nem jó megoldás, különösen nem hosszú távon.

A testednek és a lelkednek szüksége van a változatosságra: a frissen tartó ingerekre, a társaságra, időnként az egyedüllétre, a mozgásra és a regenerációra egyaránt.

A különböző tevékenységek élményekkel töltik meg hétköznapjaidat, így nem fásulsz bele a munkába, kreativitásod - akár a problémamegoldás terén - szárnyalni fog, és hatékonyabban el tudod majd érni céljaidat az élet különböző területein.

De hogyan is érheted el ezt az ideális állapotot? Összegyűjtöttünk számodra öt tippet, melyek segítenek majd ebben.

Kapcsolj ki teljesen!

Este már ne telefonálj munkaügyben, és a munkahelyi e-mailezésedet se figyeld - akkor se, ha az okostelefonodra van irányítva.

Némítsd le a kütyüket! Mindenkinek meg kell értenie, hogy a nap végén már nem lehetnek olyan sürgős dolgok, melyek este hat-hét óra után ne várhatnak másnap reggelig.

A szabadidődet még a főnöködnek is tiszteletben kell tartania, hiszen, ha nem tudod letenni a munkahelyi dolgokat estére, akkor nem tudsz nyugodtan pihenni, és hét végére már teljesen kimerülsz majd. A fáradtság pedig a munkahelyi teljesítményedre is negatív hatással lesz.

Közös programok a barátokkal

Számos kutatás foglalkozott már azzal, hogy a baráti beszélgetések milyen jótékonyan hatnak az ember mentális egészségére. Az örömök és bánatok megosztása alapvető igényünk - nekünk, nőknek pedig talán még inkább fontos ez, mint a férfiaknak. Biztos te is tapasztaltad már, hogy ha kibeszéled a problémáidat egy együttérző emberrel, az csökkenti a benned felgyülemlett feszültséget. Ezen felül a másik ember kívülállóként más szemszögből tud rávilágítani a problémádra, segítve ezzel a megoldás megtalálását.

A közös program élményét pedig tovább tudjátok fokozni, ha nem csak szimplán beültök egy bárba, hanem összekötitek sporttal, wellness-szel is. Így gyakorlatilag két legyet ütsz egy csapásra, hiszen szépültök és együtt vagytok.

Szerencsére sok helyen várják a munka utáni kikapcsolódni vágyókat a fitnesztermek, uszodák, fürdők, késői nyitva tartással.

Nézz körül, hogy a te munka- vagy lakhelyed közelében milyen lehetőségetek van ilyen programok szervezésére. Ha pedig megvan az ideális hely, akkor már csak rendszeresítenetek kell az alternatív beszélgetős kikapcsolódást, és már élvezhetitek is sokoldalú jótékony hatását.

A kreatív hobbi sokoldalúvá tesz

Kövesd az érdeklődésedet, és bontakoztasd ki kreatív képességeidet. Soha ne félj új dolgokba kezdeni, ha például érdekel a festés, a varrás, vagy imádsz táncolni, és mindig is salsázni szerettél volna, ne habozz, keress egy esti tanfolyamot. Az itt elért eredményeid visszahatnak a munkádra is: önbizalmat adnak, az agyad teljesen más területeit mozgósítják, mint amit munka közben használsz.

Emellett segít kikapcsolni a mindennapi ügyes-bajos dolgaidat, és valami másra koncentrálni. Önfegyelmet és új képességeket tanulhatsz, melyek a munkahelyi feladatok megoldásánál is hasznosak lesznek számodra. Ha részletesebben is szeretnél elmélyülni a kreatív hobbik jótékony hatásában, akkor ajánljuk figyelmedbe a San Franciscó-i Egyetem kutatásáról közreadott angol nyelvű írást.

A szex és a boldogsághormonok

A kiegyensúlyozott szexuális élet fiziológiailag és mentálisan is pozitívan hat az emberre. Egyrészt csökkenti a magas vérnyomás és a szívroham kialakulásának kockázatát, másrészt felszabadítja a boldogsághormonokat. Az orgazmust közvetlenül megelőző pillanatokban ugyanis a szervezetben nagy mennyiségű oxitocin termelődik, melynek hatására megnő az endorfinszintje az agyban. Ez csökkenti a stresszt, este pedig könnyebben el is lazulsz, és gyorsan mély, pihentető álomba tudsz zuhanni. Vagyis a gyakori szex egyenlő a nyugalommal és a kiegyensúlyozottsággal.

Az alvás fontossága

Az elegendő mennyiségű alvás - vagyis nyolc-kilenc óra naponta - nélkülözhetetlen egészséged hosszú távú megőrzéséhez. Ha sajnálod rá a időt, mert inkább dolgoznál vagy szórakoznál, akkor tekints úgy az alvásra, mint az elméd táplálékára. Gondolj bele, mennyivel erőtlenebb és fáradékonyabb vagy, ha nem eszel eleget mondjuk egy szigorú diéta miatt. Pontosan ugyanolyan az alvás megvonása az agyad számára, mint a teljes értékű táplálkozás megvonása a szervezetedtől. De ha ez nem győzött meg, akkor korábbi cikkünkben részletesen olvashatsz a kevés alvás szervezetedre gyakorolt hatásairól.

Ha tehát frissen és aktívan szeretnéd tartani az agyadat, akkor ne sajnáld az időt az alvásra. Figyelj oda arra, hogy este legyenek olyan rituáléid, amikkel lenyugtathatod magadat - akár a forró zuhany, akár egy jó könyv olvasása -, hogy ne csak forgolódj az ágyban a munkahelyi stressz miatt, hanem valóban mélyen tudja aludni.

Ezt is szeretjük