Te is rosszul alszol? 3 hiba, amit elkövetsz, de észre sem veszed
Néhány rossz szokással felboríthatod az egész éjszakádat. Tudd meg, te is a rabjuk vagy-e!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Mint mindent, az alvást is el lehet rontani, és ha hibákat vétesz, előbb-utóbb megsínyli a szervezeted. Persze mindenki ismeri a minimum nyolc óra alvásra figyelmeztető szabályokat, de ezen kívül is vannak dolgok, amikre nem árt figyelni.

Elmondjuk, mik a leggyakoribb alvási bakik, amiket sokan elkövetnek, és még csak nem is tudnak róla, hogy valamit rosszul csinálnak.

Hétvégi alvásmaraton

Nagyon jól tud esni, amikor egy dolgos és fárasztó hét után az ember átalussza a jól megérdemelt hétvégét, vagy legalábbis több órával tovább szundít reggel, mint hét közben.

Ez tényleg kényelmes és pihentető tud lenni, de a hét többi napjára nézve nagyon káros, ugyanis már ez a két nap is teljesen felboríthatja az alvási rendszered.

Ugyanez igaz a nyári szünetre is: nem érdemes hozzászoknod, hogy az éjszaka közepéig fent vagy, másnap pedig délig alszol, mert nagyon megszenvedi majd a szervezeted a visszaállást.

Persze nem kell hajnalban kelni, de a napi nyolc órát még úgy is be tudod iktatni, hogy nem este kilenckor fekszel le.

7 tipp, ha nem jön az álommanó

Ha te is nehezen alszol el esténként, reggel pedig alig bírsz felkelni, nézd meg tippjeinket!

A napi rutin hiánya

Ha nem mész végig minden nap néhány szokásos lépésen, mielőtt ágyba kerülsz, sokkal nehezebben alszol majd el. Érdemes felállítanod valamilyen rutint, amiből a szervezeted tudja, hogy itt az ideje lenyugodni, és hamarosan következik a pihenés. Például mindig zuhanyozz le egy órával a lefekvés előtt, tisztítsd meg az arcod, helyezkedj el kényelmesen az ágyban, és olvass, vagy nézz egy részt a kedvenc sorozatodból, mielőtt elnyom az álom. Lehetőleg minden nap próbálj ugyanabban az időben elaludni, hiszen ez is a rutin része.

Koffeinfogyasztás lefekvés előtt

Ha könnyedén szeretnél álomba merülni, és jól aludni, néhány órával lefekvés előtt már ne fogyassz koffeintartalmú italt! Ez nemcsak a kávéra vonatkozik: a tea és a kóla is ugyanilyen hatással lehet rád, ráadásul mindegyik vízhajtó, így a nyugodt alvást is zavarják azzal, hogy éjszaka kétóránként ki kell majd rohangálnod.

Ezt is szeretjük