9 milliárd forintból szemétdomb épült a fővárosban
5 kínos beruházás
Az előző kormány és városvezetés is nagyvonalúan bánt a közpénzzel.

Dia


                        	2006-ban határozta el a Gyurcsány-kormány, hogy a Nyugati pályaudvar mögötti kies területen egy kormányzati negyedet hoz létre. Bár milliárdok mentek el a tervezgetésre, még győztest is hirdettek a tervpályázaton, a negyed tervét 2008-ban lefújták. A terület azóta üresen áll, az ott található néhány értéket is hamar széthordták. Nem lett kormányzati negyed, csak egy üres, pusztuló folt a főváros belterületén, 9 milliárd forint közpénzből.

2006-ban határozta el a Gyurcsány-kormány, hogy a Nyugati pályaudvar mögötti kies területen egy kormányzati negyedet hoz létre. Bár milliárdok mentek el a tervezgetésre, még győztest is hirdettek a tervpályázaton, a negyed tervét 2008-ban lefújták. A terület azóta üresen áll, az ott található néhány értéket is hamar széthordták. Nem lett kormányzati negyed, csak egy üres, pusztuló folt a főváros belterületén, 9 milliárd forint közpénzből.

Fotó: MTI/reprodukció

Dia


                        	A FUTÁR - Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer - öt év alatt 5,3 milliárd forintos költséget jelent a városházának. A rendszer 263 kijelzőből és a kocsikba, szerelvényekbe szerelt műholdas adóvevőkből áll. A BKK közlése szerint arra találták ki, hogy az utas hamarabb elérje célját, egyelőre az igazán hasznos oldala, a mobiltelefonos applikáció nem működik. De ha már itt tartunk: maga a rendszer sem igazán megbízható. Tesztünkkor a legtöbb buszjárat esetében tévedett, egyik este pedig csak az üres kijelző volt látható a forgalmas Ferenciek terén.

A FUTÁR - Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer - öt év alatt 5,3 milliárd forintos költséget jelent a városházának. A rendszer 263 kijelzőből és a kocsikba, szerelvényekbe szerelt műholdas adóvevőkből áll. A BKK közlése szerint arra találták ki, hogy az utas hamarabb elérje célját, egyelőre az igazán hasznos oldala, a mobiltelefonos applikáció nem működik. De ha már itt tartunk: maga a rendszer sem igazán megbízható. Tesztünkkor a legtöbb buszjárat esetében tévedett, egyik este pedig csak az üres kijelző volt látható a forgalmas Ferenciek terén.

Fotó: facebook.com/bkkbudapest

Dia

	A MOL Bubi-beruházásra sokan vártak, hiszen már alig akad olyan európai nagyváros, ahol nincs kiépített bérbicikli-hálózat. Sajnos egyelőre úgy tűnik, Budapest nem lép be az ezzel rendelkező városok klubjába, ugyanis az alvállalkozó T-Systems nem készült el a határidőre a szükséges szoftverrel. Bár a projektet jórészt az Európai Unió finanszírozta, a főváros is hozzátette a maga 150 millió forintját, ráadásul az évi fenntartásba is 120 millió forinttal kell beszállnia Budapestnek. Csakhogy amíg állnak a dokkolóban a kerékpárok, nincs bevétele a fővárosnak a Bubiból.

A MOL Bubi-beruházásra sokan vártak, hiszen már alig akad olyan európai nagyváros, ahol nincs kiépített bérbicikli-hálózat. Sajnos egyelőre úgy tűnik, Budapest nem lép be az ezzel rendelkező városok klubjába, ugyanis az alvállalkozó T-Systems nem készült el a határidőre a szükséges szoftverrel. Bár a projektet jórészt az Európai Unió finanszírozta, a főváros is hozzátette a maga 150 millió forintját, ráadásul az évi fenntartásba is 120 millió forinttal kell beszállnia Budapestnek. Csakhogy amíg állnak a dokkolóban a kerékpárok, nincs bevétele a fővárosnak a Bubiból.

Fotó: facebook.com/molbubi

Dia

	Bruttó 125 millió forintért szerelték fel a Szentendre felé közlekedő hév vonalán azokat a kijelző berendezéseket, amik az első télen elfagytak. A 2007-ben kiírt pályázatot egy referenciák nélküli cég, a CC Soft nyerte el, amely később olyan berendezéseket gyártott, melyek műszaki színvonala csapnivaló volt. A komédiába fulladt beruházásnak hosszú pereskedés lett a vége, mi a mai napig nem zárult le.

Bruttó 125 millió forintért szerelték fel a Szentendre felé közlekedő hév vonalán azokat a kijelző berendezéseket, amik az első télen elfagytak. A 2007-ben kiírt pályázatot egy referenciák nélküli cég, a CC Soft nyerte el, amely később olyan berendezéseket gyártott, melyek műszaki színvonala csapnivaló volt. A komédiába fulladt beruházásnak hosszú pereskedés lett a vége, mi a mai napig nem zárult le.

Fotó: MTI/Füzesi Ferenc

Dia

	Bár a Várkert Bazár felújításának első szakaszát közvetlenül az áprilisi választás előtt átadták, az voksolás napján ismét bezárt, hogy aztán teljes bizonytalanságba taszítson mindenkit, akit érdekel a patinás épület sorsa. Az egyik múzeum ugyan hivatalosan látogatható maradt, oda az Index.hu újságírójának pár héttel azután már nem sikerült bejutnia. A legfrissebb ígéretek szerint augusztusban kerülhet sor a végleges átadásra hivatalosan, de már inkább egy őszi megnyitóról beszélnek. Legalábbis a dolgok mai állása szerint. A projekt közel 10 milliárd forintot emészt fel.

Bár a Várkert Bazár felújításának első szakaszát közvetlenül az áprilisi választás előtt átadták, az voksolás napján ismét bezárt, hogy aztán teljes bizonytalanságba taszítson mindenkit, akit érdekel a patinás épület sorsa. Az egyik múzeum ugyan hivatalosan látogatható maradt, oda az Index.hu újságírójának pár héttel azután már nem sikerült bejutnia. A legfrissebb ígéretek szerint augusztusban kerülhet sor a végleges átadásra hivatalosan, de már inkább egy őszi megnyitóról beszélnek. Legalábbis a dolgok mai állása szerint. A projekt közel 10 milliárd forintot emészt fel.

Fotó: varkertbazarinfo.hu
Ezt is szeretjük
Fotó: