Pénzbírságot ad a pap, ha késik az ifjú pár: az esküvői ruha sem lehet akármilyen

100 fontot, azaz nagyjából 35 ezer forintot kell kifizetniük.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

John Corbyn lelkész különös szabályt vezetett be nemrégiben egy angliai templomban: azok a párok, akik 20 percet késnek az esküvőről, 100 fontos, azaz nagyjából 35 ezer forintos pénzbírságot kapnak. A lelkésznek egyszerűen elege lett azokból a párokból, akik folyamatosan elkésnek a saját esküvőjükről, ezzel pedig mások idejét rabolják.

A szabály szerint a 100 fontot már előre be kell fizetniük a házasulandó feleknek. A pénzt természetesen visszakapják csekk formájában abban az esetben, ha nem késnek egyáltalán, de még a tíz perces csúszást is elnézik. John Corbyn ezt a szabályt összesen két templomban vezette be: a Holy Cross Church-ben Bearstedben és a közeli St Mary’s Church-ben.

A plusz pénzt a lelkész nem tartja meg, helyette szétosztja az önkéntesek között, akik valamilyen módon részt vesznek a szertartásban. Így csurran-cseppen az orgonistának, a kórus tagjainak, a harangozónak és a sekrestyésnek is. A lelkész úgy gondolja, mindez joggal történik, hiszen ezek az emberek csúszás esetén akár még több órát is feláldoznak a szabadidejükből a házasulandó pár kedvéért. Ráadásul mindezt hétvégén teszik, hiszen az esküvők zömét még mindig szombatra időzítik.

Úgy tűnik, hogy eddig minden pár megúszta, így senkit sem büntetett még meg John Corbyn. Érdekes, hogy a  lelkész ezen kívül alkotott már más furcsa szabályt is: az a menyasszony, akinek pánt nélküli a ruhája, nem állhat oltár elé, legalábbis az ő templomában. Ezt a különös rendszert még 2003-ban vezette be, amivel fel is kavarta kissé az állóvizet.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük