Mit tehetsz, ha átvetted a csomagot, de nem tetszik, amit rendeltél? A közjegyző elárulta
A közjegyző emlékeztet: akkor is el lehet állni az online vásárlástól, ha nem tetszik a termék.

csomag-visszakuldes
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Egyre többen vásárolnak az interneten keresztül, az erre vonatkozó mutatók egész évben emelkedést mutatnak. Ilyenkor, az ünnepek közeledtével és a Black Friday akciók kellős közepén jelentősen megugrik az online rendelések száma, ezért vásárlóként mindenképpen tisztában kell lenned a jogaiddal. 

Az egyik legfontosabbra Böröcz Helga közjegyző emlékeztetett, ami nemcsak ebben az időszakban, hanem az év többi részében is érvényes. Abban az esetben is el lehet állni egy online vásárlástól, ha nem tetszik a termék - ismertette a közjegyző az M1 aktuális csatornán.

Mint elmondta, a webes vásárlás úgynevezett távollévők közötti szerződés, melynek szabályai eltérnek az áruházi vásárlástól. Mivel online boltban a vevőnek nincs lehetősége megvizsgálni a terméket, a jogszabály úgy rendelkezik, tizennégy napon belül el lehet állni a vásárlástól - hívta fel a figyelmet.

A közjegyző arról is beszélt, hogy ha a vevőnek problémája van a vásárlással, esetleg nem kapta vissza a pénzét, az egyik leggyorsabb és leghatékonyabb megoldás az úgynevezett fizetési meghagyásos eljárás lehet, amely az Európai Unió bármely tagállamában székhellyel rendelkező céggel szemben érvényesíthető. Az eljárás érvényesítéséhez közjegyzőhöz kell fordulni - tette hozzá.

Fotók: Getty Images

Cuki maszkot rendelt a neten, horrorálarcot kapott

Mindenki átérzi, milyen az, amikor jó áron jut egy bizonyos termékhez vagy szolgáltatáshoz. Ez esetben könnyebben ki is adja rá a pénzt, és bízik benne, hogy az év üzletét hozta össze. Sajnos azonban nemcsak az akciók esetében, de az internetes rendelésnél is szembesülhetsz azzal, amivel ezek az emberek: egészen mást vártak, mint amit kaptak.

Ezt is szeretjük