Kellemetlenségekre készít fel a fogyasztóvédelmi hatóság: ezekkel számolj, ha online vásárolsz

Kiemelten ellenőrzi a webáruházakat a fogyasztóvédelem, de vásárlóként is ügyelni kell a biztonságra.

Biztonságos online vásárlás
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Idén is kiemelten ellenőrzi a webáruházakat a fogyasztóvédelmi hatóság és az Innovációs és Technológiai Minisztérium IT-laborja. Az ellenőrzés egész novemberben tart, a karácsonyi időszakban pedig a hagyományos üzleteket is kiemelten ellenőrzik - mondta Keszthelyi Nikoletta az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára sajtótájékoztatón.

A helyettes államtitkár beszámolt arról, hogy az eddigi hatósági ellenőrzések alapján eljárás indult megtévesztő hirdetések miatt, továbbá az árképzésnél is előfordultak hiányosságok. A próbavásárlások alapján a szállításoknál is tapasztaltak késéseket, a meghirdetett szállítási határidőt gyakran nem tudják betartani, az érintettek emiatt is számíthatnak fogyasztóvédelmi eljárásra. A legtöbb panasz is a szállítással kapcsolatban érkezett a hatósághoz.

Mire kell figyelni?

Keszthelyi Nikoletta arra hívta fel figyelmet, hogy internetes rendelésnél fontos ellenőrizni a vevőknek a webáruház elérhetőségeit, a fizetési lehetőségeknél pedig érdemes az utánvétet választani. Emlékeztetett, hogy az online vásárolt termékekre 14 napos elállás vonatkozik. Közölte: az elmúlt három évben több mint 2300 webáruházat ellenőriztek, ezer próbavásárlást hajtottak végre, így sikerült visszaszorítani a jogsértések arányát.

Bencsik Balázs, a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézetének vezetője arról beszélt, hogy a hitelkártyákat érintő csalások a legjövedelmezőbbek a csalók számára. Az online vásárlásoknál a támadók pénzszerzésre és a pénzügyi, valamint személyes adatok megszerzésére törekednek. A kiberbűnözők hamis oldalakat hoznak létre, ezek neve a címsorban a megszokottól eltérő karaktereket tartalmazhat, amit fontos lenne felismerni.

A kibervédelmi intézet külön honlapot üzemeltet a legfontosabb tudnivalókról az internetes vásárlásokhoz. Az adathalászat folyamatosan nő, az idén novemberig 50%-kal emelkedett az adathalász-incidensek száma 2018-hoz képest, közel kétezer esettel foglalkoztak - ismertette az intézet vezetője.

Fotók: Getty Images

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Nagyon vicces dolog látszott az eladó tükörben

Nagyon sokan árulnak tükröt az interneten, ám ezt a tárgyat különösen nehéz jól lefotózni, mert valami kínos részlet mindig benne marad. Vannak, akik nem is veszik észre, és úgy teszik fel a netre a hirdetést, mások viszont rájöttek, hogy talán még jót is tesz az üzletnek, ha valami egyedi és emlékezetes is van a fotón.

Az interneten akarta eladni a tükröt: valami nagyon vicces látszott benne

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük