Kvíz az ételek népies elnevezéséből: mi az a grenadírmars?

Most tesztelheted, mennyire ismered a magyaros finomságok népies elnevezéseit!

Népies ételek neveinek kvíze
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Azzal valószínűleg mindenki egyetért, hogy a magyar gasztronómiának nincs párja, és bár más közép-európai országnak is megvannak a saját, nagyon hasonló ételei, mégis az a legjobb, amit hazai alapanyagokból, családi receptek alapján készítünk.

Mivel ahány ház, annyi szokás, ez nemcsak az ételek elkészítésében és ízében jelenik meg, hanem az elnevezésük is tájegységenként változhat. Ezek alatt a legtöbbször ugyanazt a fogást értik, csak éppen az adott területen másként hívják, most pedig letesztelheted, mennyire ismered a különböző elnevezéseket.

Mi az a cakkumpakk vagy a grenadírmars?

Bár egy étterem étlapján nagy valószínűséggel nem jönnek majd szembe ezek az elnevezések, és ma már egyre jobban kikopnak a köztudatból, így is rengeteg olyan népies ételnév van, ami bizonyos tájegységeken gyakran használt, sőt, a széles körben ismert megnevezését szinte nem is igazán használják a helyiek. Ez persze csak az igazán népszerű fogásoknál van így, hiszen egyes ételeknél nemcsak a név, hanem maga a finomság is a feledés homályába merült az évek során.

Kvíz az ételek népies elnevezéséből: mi az a grenadírmars?
Indulhat a kvíz 10 kérdéses játék

1. Mire használják a gyürke kifejezést?

2. Melyik ételre szokták a cvekedli kifejezést használni?

3. Melyik étel neve népiesen a málé?

4. Milyen étel a cakumpakk?

5. Mit értenek makuka alatt?

6. Milyen az a rongyos leves?

7. Mit kíván, akinek smarnira fáj a foga?

8. Mi az a grenadírmars?

9. Furcsán hangozhat, pedig gyakran használják az ország egyes részein: mi az a barátfüle?

10. Mit jelent a pulutyka?

/ találat Eredmény
/10 találat - összesen:

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

(Borítókép forrása: Fortepan / Divéky István)

Ezt is szeretjük