Ha erről a számról van nem fogadott hívásod, véletlenül se tárcsázd vissza!

Újra támadnak a külföldi számról hívó telefonos csalók. A kommunikációs szakértő elárulta, mire kell figyelni.

Nem fogadott hívás
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Csalás áldozataivá válhatnak azok, akik visszahívják az őket megcsengető, ismeretlen külföldi telefonszámokat - mondta Garamvölgyi László, a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács kommunikációs igazgatója az M1 aktuális csatorna és a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című közös műsorblokkjában kedden.

Mint elmondta, az "egy csengetés, és vége" csalás lényege: egzotikus országokból felhívják az előfizetőt, aki sokszor nem is hallja az egy csengetést, de a készülékén megjelenik nem fogadott hívásként. A csalók azt remélik, hogy az emberek kíváncsiságból, óvatlanul visszahívják ezeket a külföldi, emelt díjas telefonszámokat - fűzte hozzá.

Garamvölgyi László közlése szerint a bűnbandák naponta akár 10-12 ezer hívást is kezdeményeznek. Felhívta a figyelmet arra, Európában az országok előhívó száma kétjegyű, a csalók általában 200-zal kezdődő számokról hívják az előfizetőket, így ezekkel kell vigyázni. A kommunikációs igazgató azt tanácsolta, ha valakit ilyen számról hívnak, ne hívja vissza azt, illetve ellenőrizze, hogy az előhívó szám melyik országhoz tartozik. Az EU-n belül tartózkodva a hívás fogadása nem okoz költséget az előfizetőknek.

A Telenor közleménye szerint a hétvégi Wangiri-típusú csaláshullámban 31 országból érkeztek a hívások összesen több mint ezer különböző külföldi telefonszámról. Az előfizetők tudatosságának és a szolgáltató gyors hálózati beavatkozásának köszönhetően a csalók kevés sikerrel jártak, a visszahívási arány pár százalék körül maradt, a hívások több mint 99%-a 1 percnél rövidebb ideig tartott.

Fotók: Getty Images.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Vett egy szendvicset a boltban: kellemetlen meglepetés várta a csomagban

Az alábbi fotók készítői a saját kárukon tanulták meg, hogy a vásárlás olykor bizony lutri, és még akkor sem lehetünk biztosak abban, hogy azt kapjuk, amit ígérnek, ha látszólag minden stimmel.

Vett egy szendvicset a boltban: kellemetlen meglepetés várta a csomagban

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük