10-ből 8 magyar a szabadidejében is dolgozik: nem jár érte plusz pénz

Okostelefonnal összemosódik a munka és a magánélet.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek
Okostelefonnal összemosódik a munka és a magánélet.

Az okostelefonokon az állandó online jelenlét miatt egyre jobban összemosódnak a munka és a magánélet határai, a dolgozó felnőtt magyar internetezők 86%-a használ okostelefont, és 78%-uk inkább dolgozik szabadidejében is alkalmanként a telefonján, csak munkaidőben is használhassa azt magáncélra - áll az eNet és a Magyar Telekom internetgazdaságról szóló legfrissebb kutatásában, amelyet kedden juttattak el az MTI-hez.

Tízből hét válaszadó szokott munkaidejében rendszeresen - legalább hetente egyszer - magánügyben telefonálni, több mint felük pedig SMS-t írni vagy olvasni, chatelni, illetve e-mailezni is. A reprezentatív kutatás szerint 54% nem munkával kapcsolatos böngészésre, 52% közösségi média oldalak látogatására és 51% az online híroldalak okostelefonon történő olvasására is szakít időt munkaidőben.

Előnyök és hátrányok

A munka és a magánélet összemosódásának előnye a válaszadók 71%-a szerint, hogy rögtön látják a beérkező e-mailjeiket, 66% szerint pedig fontos ügyben online is bármikor elérhetőek kollégáik számára. Hatékonyabban oszthatják be az idejüket 44% szerint, ha kis üresjárat van a munkahelyükön, foglalkozhatnak magánügyekkel, és fordítva, 36% szerint folyamatosan naprakészek a munkahelyi tennivalóikkal kapcsolatban.

A hátrányokat illetően tízből öt válaszadó tapasztalta, hogy mivel okostelefonon szabadidejében is könnyen elérhető, kollégái akkor is őt keresik a problémáikkal, amikor éppen nem dolgozik. Tízből négy válaszadó pedig otthon sem tud igazán kikapcsolni, ha tudja, hogy okostelefonján munkaidőn kívül is elérhetőnek kell lennie. A kutatás 1047, 18 éves kornál idősebb internetező közléseiből készült 2017. januárban, és reprezentatív.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük