Kiderült, mit csinálnak otthon a magyarok: teljesen mást, mint tavaly ilyenkor

Megvizsgálták, hogyan változtatta meg a karantén a magyar emberek szokásait, hobbijait.

Mit csinálunk otthon?
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az új koronavírus otthonmaradásra kényszerítette a legtöbb magyart is. Az iskolák, munkahelyek és látványosságok bezárása óriási változást hozott a mindennapi életünkbe.

A Picodi.com elemzőcsoport megvizsgálta a Google-keresések tartalmát, és rangsorolta a legnépszerűbb tevékenységeket a világjárvány idején. Közelebbről megvizsgálták a leggyakoribb hobbikat, mint mozi, olvasás, különböző játékok és még sok más. Megnézték az e tevékenységekhez kapcsolódó keresések gyakoriságát 2020 márciusában, és összehasonlították az előző évek márciusi adataival.

Mit csinálunk otthon?

A statisztikák kiértékelése után a következő eredményeket kapták. Nem meglepő módon szinte az összes tevékenység, amihez el kell hagynunk az otthonunkat, vesztett a népszerűségéből: a mozizás 81%-kal csökkent, a színház 68%-kal, a koncertek 67%-kal. Érdekes viszont, hogy bár most lenne rá idő, a magyarok elvesztették érdeklődésüket a nyelvtanulás iránt is, ez 62%-kal csökkent. Valószínűleg ez most nem élvez prioritást a lezárt határok miatt.

A leginkább megemelkedett érdeklődés most a sorozatok iránt mutatkozik 356%-os változással. Ezt követi az otthoni edzés 300%-kal, valamint az online játékok 117%-kal. A relaxálással töltött idő mellett az otthoni edzés népszerűségének emelkedése alapján úgy tűnik, az egészség és fittség megőrzése is fontos szerepet játszik a magyarok életében.

Az online kurzusok is népszerűbbek 58%-kal, ami jelentheti a munkaerőpiac bizonytalan helyzete okozta szükségességet az új képesítések elsajátításában. Különböző kreatív tevékenységek, mint a kollázskészítés - 73% -, rajzolás - 30% -, horgolás - 13% - is népszerűséget nyertek. Érdekesség, hogy bár otthon töltjük napjainkat, a főzés és takarítás iránt vesztettünk az érdeklődésből, -10 és -38%-kal.

Fotók: Getty Images

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Kreatív unaloműzés

Sokan nem szoktak hozzá, hogy otthon töltsék mindennapjaikat, de ötletes megoldásokat találtak ki arra, hogy így is jókedvűen teljen az idő. A kreativitásnak egészen új szintjével lehet megismerkedni az önkéntes izoláció alatt. 

Mire nem jó egy kartondoboz karantén idején! Ezen nevet a fél internet

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük