10-ből 9 magyar brutális élelmiszer-drágulástól tart: nem ez az egyetlen, amitől félünk

A magyarok döntő többsége úgy látja, hogy a közeljövőben az emelkedő élelmiszerárak lesznek a legnagyobb hatással a mindennapi életükre.

Ezek nyugtalanítják a legjobban a magyarokat
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A magyarok döntő többsége úgy látja, hogy a közeljövőben az emelkedő élelmiszerárak lesznek a legnagyobb hatással a mindennapi életükre - derül ki az Edenred Food Barométer legfrissebb, hazai felméréséből.

A válaszadók több mint négyötöde ugyanakkor arra is odafigyel, hogy egészségesebben táplálkozzon, miközben 94 százalékukat az élelmiszer-pazarlás is aggasztja.

Ezek nyugtalanítják a legjobban a magyarokat

A magyarok döntő többsége - 96,3 százaléka - érzi úgy, hogy a magas élelmiszerárak lesznek a legnagyobb hatással az életükre az előttünk álló időszakban, de a válaszadók közel háromnegyede megemlítette az energiaárakat, és 41,9 százalékukat az emelkedő utazási költségek is nyugtalanítják - derül ki az Edenred Food Barométer idei felméréséből. Mindezek alapján arra lehet következtetni, hogy az emberek többsége tisztában van a gazdasági helyzettel, érzékeli a növekvő élelmiszer-inflációt, és az emelkedő rezsiköltségek is egyre nagyobb terhet jelentenek számukra.

GettyImages-1411095765
Fotó: Kinga Krzeminska / Getty Images Hungary

A kutatás szerint a válaszadók 91,4 százaléka számol az élelmiszerárak további emelkedésével, 90,3 százaléknyian ugyanezt várják a rezsiköltségek esetén, az utazási kiadásaiknál pedig 74,7 százaléknyian tartanak további növekedéstől. A ruházati cikkeknél viszont már némileg alacsonyabb - 50 százalék körüli - ez az arány, az éttermi költségek emelkedésével pedig a megkérdezettek 56,4 százaléka számol. Ez utóbbi egyébként arra is enged következtetni, hogy egy széles társadalmi réteget az emelkedő éttermi árak sem akadályoznak meg a vendéglátóhelyeken történő étkezésben.

A felmérés eredménye szerint a magyarok számára változatlanul igen fontos az egészségesebb táplálkozás. A válaszadók 78,4 százaléka vélekedett úgy, hogy a koronavírus-járvány óta kardinális kérdéssé vált számára az egészséges étkezés, 82 százalékuk azt tervezi, a jövőben még jobban odafigyel majd a minőségi táplálkozásra. Ez a szándék ráadásul nem csak az otthoni koszt kapcsán fogalmazódik meg, hanem az éttermekkel szemben is egyre nő az igény a kínálatuk átalakítására: a magyarok 86,6 százaléka a vendéglátóhelyektől is elvárja, hogy egészséges ételeket is szerepeltessenek a szortimentben. A kutatásból az is kiderült, a magyarok döntő többségét - 94 százalékát - az élelmiszer-pazarlás is aggasztja.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

- A munkavállalók egészsége és az, hogy hosszú távon számítani lehessen rájuk, ma az egyik legnagyobb érték bármely munkáltató számára. Éppen ezért nemcsak az elfogyasztott étel mennyisége, de minősége és összetétele is kiemelten fontos. A rendszeres és egészséges táplálkozás éppúgy érdeke a munkaadónak, mint a munkavállalójának - hangsúlyozta Szendrő Tamás, az Edenred Magyarország ügyvezető igazgatója.

Változnak a magyarok vásárlási szokásai a brutális infláció miatt: egyre tudatosabbak a vásárlók

Így vásárolnak a magyarok az elszállt árak mellett.

Változnak a magyarok vásárlási szokásai a brutális infláció miatt: egyre tudatosabbak a vásárlók

Így vásárolnak a magyarok az elszállt árak mellett.

Elolvasom

Képek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük