Erőteljes képek egy világról, ami már sosem jön el: fontos üzenetet közvetítenek

A Lavazza idén is kiadta naptárját, ami David LaChapelle víziója az eltűnő édenkertről.

Lavazza naptár
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A Lavazzáról mindenkinek egy jó kávé jut eszébe, ami rendjén van, hiszen ez a cég fő profilja, de sok minden mással is foglalkozik a még mindig családi kézben lévő, régi múltra visszatekintő vállalat. A most divatba jött fenntarthatóság már régóta jelen van a cég életében, csak akkor még nem hívták így, és nem építettek rá kampányokat. A Lavazza másik szívügye a művészet. Ez a két dolog ötvöződött a 2020-as Lavazza naptárban.

Számtalan művészt patronáltak már, jelenleg a világhírű fotós, David LaChapelle Atti Divini című kiállítását támogatták, de szoros az együttműködés a Guggenheim Alapítvánnyal is. A fotós és a cég régi kapcsolatot ápol, a Madonnát is rendező, Michael Jacksont fotózó amerikai készítette a 2012-es Lavazza naptárat, és a 2020-as ismét az ő keze munkáját dicséri. Ennek a naptárnak a bemutatóján vettünk részt Velencében egyedüli magyar újságként.

Kávé üzenettel

Szexi lett környezetet védeni, zöldnek lenni, és ezt ki tudná jobban ábrázolni, mint a popkultúra egyik legnagyobb fotósa, David LaChapelle? 

Lélegzet és megbecsülés
Lélegzet és megbecsülés

Az általa fotózott naptár képeit, hiába vibrálóak, színesek, néha egyenesen erotikusak, valamiféle szomorúság lengi be. Egy olyan misztikus, mesebeli világot ábrázol, ami talán sosem volt, és szinte biztos, hogy már soha nem is lesz. A Hawaii buja esőerdeiben, csodás tengerpartjain készült képek egy pillanatra kiszakítanak a valóságból.

A képek mellett üzenetek is jutottak a naptárba, mert a cégnek fontos, hogy visszaadjanak valamennyit a természetnek, és ez nem csak lózung a részükről, Luigi Lavazza már az 1930-as években is úgy irányította a vállalatot, hogy minél kevesebb pusztítást végezzenek, ez akkoriban finoman szólva sem volt divat.

Ma pedig számtalan projektet visznek azokban az országokban, ahonnan a kávéjuk származik. Erről már Francesca Lavazza, a cég egyik vezetője beszélt nekünk.

- A kávétermelés a kisemberekről szól, a farmerekről és a természetről. Nem igazán lehet gépesíteni, ezért még mindig sok munkát kézzel végeznek. Nekünk pedig nagyon fontos, hogy jó legyen a kapcsolatunk a farmerekkel. Nem véletlen, hogy már több naptárban is megjelentek azok, akik a legfontosabbak, a földeken dolgozó emberek.

Alapítványuk, ami három területre fókuszál, 2012-ben indult el hivatalosan. Foglalkoznak oktatással és fejlesztéssel, hogy minél természeközelibb maradjon a termelés, de forgalmazó partnereikkel is megosztják a tapasztalataikat a fenntarthatóság témájában. Évente kiadják a fenntarthatósági riportjukat, mindegyik elérhető a honlapjukon. Francesca szívügye az oktatás, amikor kedvenc projektjéről kérdezem, ezt emeli ki.
- Sok fontos területen jelen vagyunk, az újraerdősítés és a partnerek képzése is nagyon fontos, nekem mégis a gyerekek számítanak a leginkább. Megindító volt az oktatási programunk elindítása Tanzániában. Az egyik naptárunkban is megjelennek a gyerekek, a nevető, kávét dobáló kicsik képe mindig örömmel tölt el. Emellett nagyon fontosnak tartjuk a nők oktatását és a nemi esélyegyenlőséget is, erre is nagy hangsúlyt fektetünk.

Steve McCurry fotója a 2015-ös naptárból.
Steve McCurry fotója a 2015-ös naptárból.

Természetesen egy nagyvállalatról van szó, akik évente sok millió csomag kávét értékesítenek, a végfelhasználó szemétkezelésével már nem tud foglalkozni, pedig az újrahasznosítás is egy fontos pont lehetne. Az alapítvány harmadik és talán legfontosabb tevékenysége a Coffee&Climate nevet viseli. A kávétermelést húsba vágóan érinti a klímaváltozás, és a maguk eszközeivel próbálnak is tenni ellene, erről Francesca így nyilatkozott: 
- A klímaváltozás nagyon erősen érinti a kávétermelést, a testvérem, Giuseppe folyamatosan annak megoldásán dolgozik, hogy megfeleljünk ennek a kihívásnak. Újfajta növényekre van szükség, amik kevesebb vizet igényelnek, de ugyanolyan minőséget és mennyiséget adnak. Ez nemcsak a vállalat, hanem a kávétermelők szempontjából is nagyon fontos, a világban 25 millió család él kávétermelésből, nekik életbe vágó, hogy ne romoljon a minőség és a mennyiség, a megélhetésük függ rajta. Fontos, hogy az ültetvények is egyre fenntarthatóbbá váljanak. Ezen dolgozunk.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük