„Rettenetes dolog” történt Magyarországon
Külföldi lapok a sajtószabadságról
Leginkább a német sajtóban voltunk téma az elmúlt napokban.

Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

Tisztítja, radírozza a bőrt, és tű nélkül juttatja be a hatóanyagokat: a hidroabráziós arctisztítás előnyei »

10 perc torna a tónusos felsőtestért: formálja a hátat és erősíti a karokat »

A leggyönyörűbb esküvői torták tavaszra: jól mutatnak majd a képeken »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A reklámadó bevezetése és Magyarország egyik vezető hírportáljának "lefejezése" nemcsak a hazai, de a külhoni sajtót is kiemelten foglalkoztatta az utóbbi napokban. Összeszedtük a legmarkánsabb írásokat.

Civilek tüntetése a sajtószabadságért

A Financial Times azonnal reagált a tervezet szerdai parlamenti szavazása után. Cikkében a lap budapesti tudósítója körbejárja az egész történetet, a Lázár János utazásairól közölt cikkektől egészen a tüntetésekig és az RTL Klub megzabolázásáig.

A The Economist, rendkívül befolyásos brit lap terjedelmes cikkben foglalkozik a témával a nyomtatott hasábjain. Bár erős állítások nem hangzanak el az írásban, rendkívül alaposan és részleteiben írja le a történteket. Foglalkozik a reklámadóval, az Origo-üggyel, Lázár János luxusútjaival és még a Norvég Civil Alap elleni harccal is.

Tettestársnak nevezi egy német lap a Telekomot

Erős szavakkal jellemzi a honi helyzetet egy német lap a politika esetleges nyomásgyakorlására utalva az Origo-ügy kapcsán.

Ha ez így van, akkor "rettenetes dolog" történt Magyarországon, hiszen a történet azt jelentené, hogy "első alkalommal kasztrálnak egy magántulajdonban álló médiavállalkozást kormányzati parancsszóra", és a "tettestárs egy német konszern" - írta a Die Welt szerzője annak kapcsán, hogy előfordulhat, Lázár János a személyét érintő cikkek miatt gyakorolhatott nyomást az Origo.hu-ra, és emiatt kellett távozni a főszerkesztőnek.

A Handelsblatt című német lap kedden közölt cikket a magyarországi reklámadóval kapcsolatban. A szerző, Hans-Peter Siebenhaar úgy fogalmazott, hogy "Orbán Viktor, Magyarország jobboldali populista miniszterelnöke megizzasztja a még szabad tévéadókat". Az "Orbán-párt tervein könnyű átlátni", a tervezett reklámadó "kísérlet arra, hogy az utolsó megmaradt független csatornákat is pórázra fogják" - tette hozzá.

Szerinte "Magyarország a demokrácia ügyében már ma is az utolsó az EU 28 tagállama között", és "Európának nem szabad tovább tétlenül néznie a sajtószabadság lopakodó felszámolását", különben olyan viszonyok alakulnak ki, mint Oroszországban Vlagyimir Putyin uralma alatt.

A német kormánynak sem szabad szó nélkül hagynia, hogy "orbánisztánná zülljön" Magyarország, mely egykor "a demokrácia éllovasa volt a keleti blokkban" - tette hozzá a Handelsblatt szerzője.

Ha Orbán reklámadót akar, akkor lesz is

A német sajtó már a tervezet nyilvánossá válásakor és az Origo.hu főszerkesztőváltásakor lecsapott a témára. A Spiegel is összeállítást közölt a témában. A Tiltakozások a magyar sajtótörvény ellen: fekete képernyők, fehér oldalak című írásban a szerző, Keno Verseck kiemelte, hogy még "a kormányhoz hű sajtó is" tiltakozik a tervezett intézkedés ellen.

"Amit Orbán eltervez, azt végre is tudja hajtani", mert mögötte áll a kétharmados parlamenti többség - jelzi a szerző, hogy mindenképp bevezetésre kerül az adó. Azóta már tudjuk, a lap helyesen jósolt, hiszen szerdán átment a törvényhozáson a tervezet. 

Így tiltakoztak idén a kormány egyes intézkedései ellen:

A Süddeutsche Zeitung a pénteki számában A hallgatás címmel közölte Cathrin Kahlweit cikkét, aki kiemelte, hogy "a legújabb magyar sajtóválsághoz" vezető tényfeltáró munka "elvileg a hatékony és elkötelezett újságírás példája". Ezzel Sáling Gergő kirúgására utal a szerző, a reklámadóval kapcsolatban pedig a sajtó felé történő kormányzati nyomásgyakorlásról beszél.

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogy jutottunk el ide, és hogyan léphetünk ki belőle?

A Femina Klub februári vendége Tari Annamária klinikai szakpszichológus lesz, akivel az estek házi asszonya, Szily Nóra beszélget majd. Segítenek megérteni az online illúziók és az offline valóság közötti különbségeket, azok pszichológiai hátterét, és gyakorlati tanácsokat is adnak a sokunk számára szorongató, naponta felmerülő kérdésekre.

Pontos részletek az estről itt olvashatók.

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2020. február 19. 18 óra
Helyszín: József Attila Színház

Promóció

A brit The Guardian is megemlíti a reklámadó kirívó mértékét. A bejegyzés szerzője az írás végén felidézi a kritikákat, melyek szerint Orbán Viktor mindent a saját hatáskörében akar tudni. Több angolszász lap, mint például az ausztrál Daily Telegraph is idézi Csermely Péter Magyar Nemzetben megjelent szavait. A kormánnyal ritkán kritikus lap főszerkesztő-helyettese írta múlt héten, hogy „a kétharmad most valóban rá akar lépni a sajtószabadság torkára”.

Fotó: MTI/Beliczay László.

Ezt is szeretjük