Andy Vajnának és Ókovács Szilveszternek állami pénzen, milliókért adnak tanácsokat

1,4 millióért készítették fel az egyik államtitkárt a közszereplésre.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Amint az cikksorozatunk előző részéből kiderült, a minisztériumok nem fukarkodnak, ha kommunikációs tanácsok beszerzéséről kell gondoskodniuk, a Miniszterelnökség például 12 millió forintot fizetett ki tavaly dr. Félegyházy-Megyesy Jenő gondolataiért a nyugati magyarsággal való kapcsolattartásról.

Ám a kormány intézményei nemcsak a tanácsokat tartják nagyra, nem sajnálják a pénzt akkor sem, ha tréningekről, kampányokról, fotózásról vagy egyéb kommunikációs költségekről van szó.

A kormany.hu-n fellelhető szerződések szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium "az EU soros elnökséggel járó addicionálisan felmerülő kommunikációs feladatok ellátására" félmillió forintot fizetett ki, a munka elvégzésével Hóbor Violát bízta meg a minisztérium. 

PR-tanácsok milliókért Andy Vajnának

Ennél jóval többet kapott dr. Simon János a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumtól. Simonnak a minisztérium 1,5 millió forintot fizetett ki azért, hogy heti egyszer olyan adatokat mutasson be, "amelyekre alapozva a nemzetközi közvélemény megalapozott tájékoztatást kaphat a magyar kormányzati munkáról."

A minisztériumokban láthatóan nagy gondot fordítanak a vezetői munkakörben tevékenykedő munkatársak támogatására, legalábbis erre lehet következtetni a biztosok munkáját segítő személyek szerződéséből.

Gerzson Évának például 3,5 millió forintot fizetett a KIM, amiért segített Ókovács Szilveszternek "az intézményekkel való kapcsolattartásban". Andy Vajna miniszteri biztosnak az Idea Labor Kft. nyújtott PR-tanácsokat munkájához, a cég ezért 1,4 millió forintot kapott a KIM-től.

A szórásból a Nemzeti Erőforrás Minisztérium sem maradt ki, az NFM 1,4 millió forintra szerződött Hámori Péter Gyulával, akinek a feladata a parlamenti államtitkár felkészítése volt a "közéleti kommunikációban való részvételre". Dr. Félegyházy-Megyesy Jenőnek 12 millió forintot fizetett a Miniszterelnökség, amiért tanácsokkal látta el őket a nyugati magyarsággal való kapcsolattartásról.

Ezért kell többet fizetned 2012-től

Nézegess képeket!

Elolvasom

Tréningek is vannak

A tanácsok mellett néha jut pénz kommunikációs tréningekre is. A Humán Faktor Kft. tavaly 2 millió forintot kapott a KIM-től, amiért bevezette a hatékony munkavégzés rejtelmeibe a kormányzati kommunikációért felelős államtitkárság vezető beosztású kollégáit. A Human Menu Tanácsadó Kft.-nek 1,13 millió forintot fizetett ki a KIM a kommunikációs osztály dolgozóinak tréningeléséért.

A minisztériumok a tréningek mellett a látványra is költenek, a Miniszterelnökség és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium egyaránt alkalmaz fotóst. A Fókusz-Pókusz Kft. 9 millió forintért dokumentálja Orbán Viktort, illetve az eseményeket, amelyeken részt vesz a miniszterelnök, az NFM pedig rendezvényeinek fotózására a Sze-Szi Press Bt.-vel szerződött.

A fotós munkájával nagyon elégedettek lehetett a minisztérium, 2012-ben ugyanis az egyéves szerződést meghosszabbította még egy fél évvel, a fizetséget pedig majdnem megduplázta. Míg a bt. tavaly 12 hónapra 3 millió forintot kapott, addig idén hat hónapra kap 2,5 millió forintot.

10 milliós kampány a nehézgépjármű-előzési tilalomról

Ennél jóval magasabb összeget költenek a minisztériumok egy-egy programjuk népszerűsítésére.

Vezető államtitkáraink

Nézegess képeket!

Elolvasom

A Nemzeti Erőforrás Minisztérium és a Young and Partners 30 millió forintos szerződést kötött az Új Nemzedék Jövőjéért Program megrendezésére, ennél kevesebbet, 10 millió forintot kapott a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól a Lounge Desing Kft., amiért megtervezett és lebonyolított egy kampányt a nehézgépjármű-előzési tilalomról. A Promobox Kft. a NEFMI-től 7,2 millió forintot kapott a Népesedés Világnapja rendezvényért, a Strategic Scope Kft.-nek pedig 5,2 millió forintot fizetett ki a minisztérium a Progress rendezvény országos kampányáért.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

Tavaly a Miniszterelnökség is kampányolt, a szociális konzultáció népszerűsítésére összesen mintegy 50 millió forintot költöttek el. Az I.M.G. Inter Media Group Kft. 40,2 millió forintot kapott médiaszolgáltatásaiért, az AllSys Management Kft. pedig 8 millió forintra szerződött, feladata a lakosság tájékoztatása volt.

A kormány az új alaptörvényre is költött, 8 millió forintot fizetett ki a PRESTIGE Media Reklámügynökségnek, akik filmet készítettek az alaptörvény megalkotását előkészítő nemzeti konzultációhoz.

Ezt is szeretjük