A készpénz és a bankkártya is el fog tűnni: így fizetünk majd, ha már nem lesznek
A felhasználók örülnek a fizetéstechnológiai újításoknak.

- Ismét összefogtak a Fressnapf vásárlói: közel 12 millió Ft adomány a Kutyák Határok Nélkül Alapítványnak (x)
- Korábbi évadkezdéssel és bővebb műfaji kínálattal nyit a Margitszigeti Szabadtéri Színház (x)
- Színésznőként ismertük meg, most mesekönyvet illusztrál - A karantén alatt Korponay Zsófi ezzel foglalkozik

- KRESZ-tábla-kvíz: tudod, melyik a várakozni tilos tábla? Teszteld tudásodat!
- Dér Heni gyönyörű menyasszony volt: különleges ruhában ment férjhez
- 16 éves lett Deustch Anita és Kinizsi Ottó nagyobbik lánya: Emma gyönyörű tini
- Kvíz! 8 ismert gyerekdal jogásznyelvre lefordítva: mennyit találsz el közülük?
- 10 kép Észak-Koreából, amiért kitiltást kapott a fotós – Ezt az arcát senki nem láthatja az országnak
Pozitívan értékelik a fogyasztók a virtuális valóság, valamint a szelfivel történő fizetés térnyerését - derült ki a Mastercard digitális fizetési kutatásából. A jelentés, amelyhez több mint 3,5 millió közösségimédia-posztot elemeztek, arra az eredményre jutott, hogy a digitális tárcák érdeklik leginkább a fogyasztókat jelenleg, az elemzett - fizetéstechnológiáról szóló - nyilvános beszélgetések 75%-ában legalábbis ez volt a téma.
A Mastercard ötödik alkalommal tette közzé a PRIME és Synthesio kutatócéggel közös tanulmányát, amelyben a közösségi médiában nyilvánosan elérhető beszélgetések tartalmát elemezték. A fizetéstechnológiai fókuszú posztok vizsgálata során a szerzők több mint kétmillió olyan említést azonosítottak, amelyek a digitális tárcákhoz kapcsolódtak, ezek 84%-a a Twitter felületén volt elérhető. Az üzenetekből kiderült, hogy a fizetés mellett a vásárlók szívesen használnák digitális tárcájukat hűségkártyák vagy akár utazási bérletek tárolására is.
A legnépszerűbb témák
Az olyan új technológiák, mint a mesterséges intelligencia vagy a digitális személyi asszisztensek - mint például a Google Home vagy az Amazon Echo - szintén népszerű témák voltak 2016-ban. A tanulmány kimutatta, hogy különösen az utolsó negyedévben beszéltek gyakran a felhasználók arról, hogyan vásárolhatnak az újabb és okosabb eszközökkel.
Útközben
A fejlődő technológiák témájában a hordozható eszközökről esett a leggyakrabban szó, köszönhetően a technológiai és fizetési szolgáltatók együttműködéseiről szóló bejelentéseknek. Az ázsiai régióban például a vásárlók előszeretettel osztottak meg pletykákat arról, melyik digitális tárca milyen okoseszközbe lesz integrálható.
A vásárlók szolgálatában
A digitális asszisztensek, a virtuális valóság és a mesterséges intelligencia szintén gyakran előkerülő téma volt az új fizetési lehetőségek között. Az észak-amerikaiak egyre többször beszéltek arról, hogy egy okos asszisztensnek adott utasítással még gyorsabban küldhetnek és kaphatnak pénzt mobilon keresztül.
Eszközök összeköttetésben
A dolgok internete forró téma volt, különösen Észak-Amerikában és Európában, ahol a beszélgetések 44, illetve 36%-a erről a témáról szólt. A beszélgetések központjában az a folyamat állt, ahogy a dolgok internetéből a fizetések internete válik, és ez bármely okoseszközön elérhető lesz.
Készpénz nélkül
- A technológia fejlődésével egyre több felhasználó tapasztalhatja meg a készpénzmentes világ előnyeit - mondta Marcy Cohen, a Mastercard digitális kommunikációért felelős alelnöke. - Az idei tanulmányunk azt mutatja, hogy egyre nagyobb érdeklődésre tartanak számot azok az új vásárlási és fizetési megoldások, amelyek néhány éve még elérhetetlennek tűntek, mára viszont a mindennapjaink részét képezhetik.
Beszélgetéseik során a felhasználók újra és újra kiemelték, hogy az új technológiák és fizetési megoldások sikere attól függ, hogy ezek mennyire biztonságosak, mennyire védenek meg a lehetséges visszaélésektől. A magasabb szintű biztonságot nyújtó biometrikus és hasonló hitelesítések iránt a vásárlók közel fele - 43% - mutatott érdeklődést.
Az ezekről a megoldásokról szóló beszélgetések több mint felében hangsúlyos volt az ujjlenyomatos, az arcfelismeréssel működő vagy az érintéssel vezérelt azonosítás. Ez azért is lehet így, mert a vásárlók sokat panaszkodtak arra, hogy gyakran elfelejtik jelszavukat, vagy sok vesződséggel jár ezeknek megváltoztatása.
Így komoly érdeklődés övezi azokat a hitelesítési megoldásokat, amelyek egyszerűek és lehetővé teszik, hogy ne kelljen jelszavakkal bajlódnunk. Az arcfelismerésről szóló beszélgetések két fő témája a Mastercard Identity Check és a Google Hands Free alkalmazása volt, valamint a Snapchat szabadalma, amely fizetési platformot építene a valósidejű szolgáltatásokba.
A kutatásról
A Mastercard a PRIME Research és a Synthesio kutatóintézetekkel együttműködve készítette el 2017-es Digitális fizetési kutatását, amelynek célja, hogy bemutassa az egyre bővülő, új fizetési módokról szóló közösségi párbeszédeket. Több mint három és fél millió posztot elemeztek a Synthesio rendszerével a Twitter, Facebook, Instagram, Google+, Youtube, Vkontakte és a Weibo felületein, valamint különböző fórumokon. A kutatás 188 országot fed le a világ minden tájáról.
OLVASD EL EZT IS!