5 intő jel, ami arra utal, hogy nem kellene edzened: most azonnal hagyd abba!
A sport hasznos testnek és léleknek, de károssá is válhat.

Dia

	Ha alvászavarok jelentkeznek nálad, érdemes egy időre felfüggesztened az edzést, és figyelned, hogy változik-e a helyzet. A túlzásba vitt vagy rosszul időzített testmozgás ugyanis befolyásolhatja az éjszakáidat is, a kialvatlanság pedig betegségekhez, sérülésekhez vezet.

Ha alvászavarok jelentkeznek nálad, érdemes egy időre felfüggesztened az edzést, és figyelned, hogy változik-e a helyzet. A túlzásba vitt vagy rosszul időzített testmozgás ugyanis befolyásolhatja az éjszakáidat is, a kialvatlanság pedig betegségekhez, sérülésekhez vezet.

Dia

	Az izomláz természetes edzés után, ha viszont más jellegű fájdalmat tapasztalsz, az nem jó jel. Leggyakrabban a könyök, a váll, a hát és a térd ízületeivel lehet probléma: ha megerőltetted magad, szüneteltesd a sportot, és kérj segítséget! Egy orvos és egy személyi edző majd elmondja, mi a teendő.

Az izomláz természetes edzés után, ha viszont más jellegű fájdalmat tapasztalsz, az nem jó jel. Leggyakrabban a könyök, a váll, a hát és a térd ízületeivel lehet probléma: ha megerőltetted magad, szüneteltesd a sportot, és kérj segítséget! Egy orvos és egy személyi edző majd elmondja, mi a teendő.

Dia

	A szervezet mozgás hatására endorfint termel, ezért is esik olyan jól az edzés. Ám ha azt tapasztalod, hogy sportolás után levert, rosszkedvű és borúlátó leszel, átestél a ló másik oldalára, és ideje visszavenned egy kicsit!

A szervezet mozgás hatására endorfint termel, ezért is esik olyan jól az edzés. Ám ha azt tapasztalod, hogy sportolás után levert, rosszkedvű és borúlátó leszel, átestél a ló másik oldalára, és ideje visszavenned egy kicsit!

Dia


                        	Az edzés a menstruációra is hatással van: ha túlzásba viszed, cikluszavarok léphetnek fel. Ha korábban jön, kimarad vagy késik a vérzés, vedd számba a lehetőséget, hogy a sok mozgás okozza a problémát, de vizsgáltasd ki magad! Amennyiben nem változtatsz, amenorrhea, vagyis a menzesz rendellenes elmaradása lehet a vége.

Az edzés a menstruációra is hatással van: ha túlzásba viszed, cikluszavarok léphetnek fel. Ha korábban jön, kimarad vagy késik a vérzés, vedd számba a lehetőséget, hogy a sok mozgás okozza a problémát, de vizsgáltasd ki magad! Amennyiben nem változtatsz, amenorrhea, vagyis a menzesz rendellenes elmaradása lehet a vége.

Dia

	Egyértelmű jelzés, ha edzés közben vagy után fizikailag rosszul érzed magad. A szédelgés, a hosszan tartó nehézlégzés és a hányinger mind arra utalnak, hogy valamit rosszul csinálsz. Próbáld meg csökkenteni a terhelést, vagy mozgásformát váltani, és nem árt egy alapos kivizsgálás sem.

Egyértelmű jelzés, ha edzés közben vagy után fizikailag rosszul érzed magad. A szédelgés, a hosszan tartó nehézlégzés és a hányinger mind arra utalnak, hogy valamit rosszul csinálsz. Próbáld meg csökkenteni a terhelést, vagy mozgásformát váltani, és nem árt egy alapos kivizsgálás sem.

Ezt is szeretjük
Fotó: