Fogyhatsz mozgás nélkül?
Kipróbáltuk a kalóriaszámlálást
Kipróbáltuk, milyen változásokat eredményez az alakon a bevitt kalóriák számlálása.

Ez is érdekelhet

Hőségben is tökéletes választás az ország legjobb játszóparkja! (x)

Kszi, Simon – Mindenkinek jár egy első szerelem (x)

Daganatos betegek életét menti meg világszerte az őssejtterápia - Ezen betegségek gyógyításában lehet sikeres még (x)

Ezen a filmen sírt a cannes-i filmfesztivál közönsége - Egy fél mozijegy áráért megnézheted (x)

beauty and style

Ezt a sminket készítsd el, ha bulizni mész: nem erős, de pont elég »

Agyő, pattanás, helló, üde arcbőr: ennyi mindenre jó egy üvegcse rózsavíz »

Elképesztően nőies ez a szín, ha stílusosan viseled: csodás szettek feketével, nyáriasan »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ma már annyi fogyókúrás módszer létezik, mint égen a csillag, ezért nehéz rábukkanni arra, amelyik tényleg használ, és nem egészségtelen.

A kalóriaszámlálás is egy a lehetőségek közül: ezt azonban kipróbáltuk, és most elmondjuk, hogy valóban használ-e!

Segítő weboldal

Mindig volt rajtam felesleg, és sajnos sohasem voltam kibékülve a rendszeres mozgással, ezért sok fogyókúrás módszert kipróbáltam, hogy megszabaduljak a plusz kilóktól - több-kevesebb sikerrel. Az évek során világossá vált, hogy a kötött étrenden alapuló fogyókúrák sem nekem valók, mert többfélébe is belekezdtem, de mindig feladtam néhány hét után. Az éhséggel még megküzdöttem volna, de általában azzal volt a probléma, hogy hiányoztak az olyan ételek ízei, amiket a diéta alatt nem ehettem.

Ennek ellenére még mindig nem adtam fel, és kitartóan keresgéltem, hátha találok valami olyan lehetőséget, ahol nem kell lemondani minden ételről, amit szeretek, mégis lemegy néhány kiló. Sokat hallottam már a kalóriaszámolgatós módszerről, de mivel látatlanban nagyon bonyolultnak tűnt, úgy gondoltam, ez is kifogna rajtam.

Egy nap aztán véletlenül belebotlottam a KalóriaBázis nevű weboldalba, ahol naplószerűen vezetheted, mit és mikor eszel, és ennek segítségével vihetsz némi rendszert az étkezéseidbe. Úgy döntöttem, adok neki egy esélyt. 

A kezdetek

A regisztrációkor megadtam néhány adatot, mint például életkor, nem, magasság, testsúly, csípő-, derék- és mellbőség. Az oldal segítségével kiszámoltam, hogy mennyi lenne az ideális testsúly számomra, és mennyi kalóriát kell egy nap elfogyasztanom ahhoz, hogy az általam megadott időpontra el is érjem azt. 

Másnap próbanapot tartottam: ugyanazokat ettem, amiket addig, csak kisebb mennyiségben, ügyelve arra, hogy ne lépjem túl az előzőleg kiszámolt, megengedett napi kalóriamennyiségemet. A nap végén örömmel konstatáltam, hogy változatosan étkeztem, és egyáltalán nem vagyok éhes. Eldöntöttem, hogy folytatom ezt a módszert.

Tapasztalatok

Szeptember elején kezdtem el a programot, és egy hónapig kitartóan és becsületesen tartottam magam hozzá. Így szűk öt hét alatt öt kilótól sikerült megszabadulnom, ami egészségesnek mondható, mindezt úgy, hogy nem voltam éhes, bármit ehettem, amit csak akartam - persze mértékkel -, és nem is mozogtam különösebben sokat.

A módszer lényege, hogy a szervezeted több kalóriát égessen el a nap folyamán, mint amennyit bevittél. Nagy előny, hogy ha rendszeresen mozogsz, még több kalóriát fogyaszthatsz, mert ha túl is lépted a napi megengedett mennyiséget, csak fel kell vinned a táblázatba a sporttal elégetett kalóriák számát, és már látod is, hogy eredményesen zártad-e a napot. Ahogyan fogysz, úgy fokozatosan csökken egy kicsivel a megengedett kalóriabevitel.

Átlátható adatok

Érdemes használni a weboldalt, hiszen különböző grafikonokon figyelheted a súlyod és a körméreteid változását, valamint azt is kiszámolhatod, megvolt-e a napi szükséges szénhidrát-, fehérje- és zsírfogyasztás. A módszer iskola vagy munka mellett is kivitelezhető, és egy idő után már rutinszerűen tudni fogod, nagyjából miből mennyit ehetsz egy nap.

Ezt is szeretjük