Íme, a BKV költségcsökkentő intézkedései
Eddig 11 hatékonyságnövelő és kiadáscsökkentő intézkedést vezetett be a BKV.

Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Körömlakk a hűtőben: tényleg tartósabb fedést ad, ha hidegben tárolod? Kipróbáltuk »

Fiatalító, natúr smink 5 perc alatt, macera nélkül: profi sminkes mutatja meg az alapokat »

6 téli öltözék, amivel nem lehet hibázni: alapdarabok stílusosan »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A közlekedési vállalat kedden az MTI megkeresésére közölte: az intézkedésektől 5 milliárd forint megtakarítást remélnek.

Új buszüzemeltetési modell

A tájékoztatás szerint megkezdték az új buszüzemeltetési modell bevezetését, ennek keretében megkezdhető a buszpark cseréje.

A telekommunikációs költségek visszafogása

Mintegy félmilliárd forintot spórolna a BKV a telekommunikációs költségek visszafogásán, ebből 450 milliót a telephelyek közti kommunikációs vonalak sávszélességének csökkentésével, további 25-25 millió fogható meg a mobiltelefon-, valamint a vezetékestelefon-szerződés újratendereztetésével. Jelezték továbbá, hogy a Nokia-Siemens Trafficom szerződésének felülvizsgálatát is megkezdték.

Biztosítási díjak

A biztosítási díjakon is spórol a BKV, a hatályos vagyonbiztosítási szerződés keretében erre az évre is a 2011-es tarifákat alkalmazzák, valamint 10 millió forint kedvezményt kapott a társaság, ezzel összesen 81 millió forint takarítható meg. Az utas-balesetbiztosítási módozatot felmondták, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításon pedig csaknem 300 millió spórol a BKV.

Takarítási költségek, reklámfelületek

Visszafogják a takarítási költségeket is, a lejárt alvállalkozói szerződés helyett nem kötöttek újat, hanem saját hatáskörben látják el a feladatot.

A reklámfelületekkel kapcsolatban új eljárást kezdeményeztek, és ettől a bevételek növekedését remélik.

Beszerzési költségek, bérek

A beszerzési költségeket is csökkenteni szeretné a BKV, ezt már korábban elkezdték, a szakterület átszervezésével 4 milliárd forintot takarítottak meg. Csökkentették a vezetői béreket is, a teljes bérstruktúrát megváltoztatták, a megtakarított összeg mintegy 300 millió forint.

A kollektív szerződést a cég január 1-jével felmondta, a felmondás három hónap múlva lép életbe, addig pedig a szakszervezetekkel újratárgyalják a dokumentumot. A BKV milliárdokat szeretne megspórolni a szerződés módosításával.

Éjszakai szolgálati járatok

A tavaszi paraméterkönyv-módosításkor a BKV megszünteti az éjszakai szolgálati járatokat, ezzel mintegy 124 millió forint takarítható meg. Tudatosan vállalnák, hogy romlanak a munkavállalók lehetőségei, de ezzel közpénzek megtakarítására nyílna lehetőség. Azon agglomerációs települések esetében, ahova BKV-járat nem indul, a szolgálati járatok közlekedése megszűnik, az ott élő járművezetők és dolgozók olyan munkabeosztást kapnak, hogy a nappali elővárosi hálózatot igénybe véve tudjanak munkába vagy hazajutni.

Szigorúbb jegyellenőrzés

Szigorították és 2012-ben is szigorítják a jegyellenőrzést, ebben továbbra is részt vesznek a közterület-felügyelők, és egyre több vonalon vezetik be az első ajtós felszállási rendszert.

Emiatt van bajban a cég

A Budapesti Közlekedési Központ - BKK - hétfőn azt közölte az MTI-vel, hogy a BKV baja nem az, hogy rosszul gazdálkodik, hanem az, hogy a megrendelt szolgáltatásokat nem fizetik ki. Hangsúlyozták, hogy a BKV idei működése 139 milliárd forintba kerül, ebből az utasok 50 milliárd forintot - jegyárbevétel -, az állam pedig 16 milliárd forintot - árkiegészítés a tanuló- és nyugdíjas bérletek után - ad, mintegy 73 milliárd forint a különbség, amit nem fedez senki.

Ezt is szeretjük