Meddig tart a hőségriadó? Mától még durvább lesz a kánikula az országban
Szerdán harmadfokú hőségriasztás lépett életbe, de meddig kell kánikulára számítani?

napsutes
Ez is érdekelhet

Konzervzöldség a konyhatitok nyitja? (x)

Üde illatokkal a kánikula ellen (x)

Hip-hop sztárok és underground DJ-k a Soundon (x)

A Z-generáció leghűbb társa (x)

Napi 8 órában ülőmunkát végzel? 3 tipp, ami a segítségedre lehet! (x)

beauty and style

Frissítő, hidratáló turmix: egész nyáron ragyogni fog a bőröd, ha ezt iszod »

Védelmet nyújt a bőrnek, és a barnulást is segíti: napozókrémet teszteltünk »

Megvan a nyári szezon kedvenc divatszíne: így viseld a hűs kéket »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az országos tisztifőorvos - az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése alapján, figyelembe véve a Nemzeti Népegészségügyi Központ ajánlását - 2019. június 12., szerda éjféltől 2019. június 16. vasárnap éjfélig a legmagasabb, harmadfokú hőségriasztást adta ki. Harmadfokú hőségriasztást akkor rendelnek el, ha legalább három egymást követő napon eléri vagy akár meghaladja a napi középhőmérséklet a 27 °C-ot. 

Az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése szerint szerdától a napi átlaghőmérséklet mindenütt meghaladja a 25 °C-ot. Csütörtöktől 27 °C feletti értékek várhatók. A katasztrófavédelem kéri, hogy mindenki fokozottan tartsa be az alábbi, egészségmegőrzésre vonatkozó tanácsokat. A Nemzeti Népegészségügyi Központ pedig arra figyelmeztet, hogy a hőségriadó ideje alatt különösen ügyeljen mindenki a fokozott folyadékbevitelre.

Kerülni kell a kávé, az alkohol, a magas koffein- és cukortartalmú üdítők és zsíros ételek fogyasztását. Még néhány percre sem szabad a gyermekeket, házi kedvenceket a parkoló autóban hagyni. A bőr védelméről se feledkezz meg: naptejjel és világos, jól szellőző, bő ruházattal lehet a leghatékonyabban a leégés ellen védekezni.

A legmelegebb órákban, 11 és 15 óra között a legjobb árnyékban tartózkodni, és kerülni kell a tűző napot. A fesztiválokon, szabadtéri rendezvényeken szórakozóknak is oda kell figyelniük, hogy töltsenek el néhány órát az árnyékban, illetve használják ki a telepített párakapuk nyújtotta hűsölési lehetőséget.

A cikk az ajánló után folytatódik

A tartós hőség miatt az átlagosnál melegebb időben az egészséges szervezetet is extrém igénybevétel éri. A szív- és a keringési betegségben szenvedőkön túl ilyenkor bárkinél előfordulhatnak egészségügyi panaszok. Akik a hőség ellenére gépjárműbe kényszerülnek, fokozott óvatossággal vezessenek, hiszen a koncentrációt negatívan befolyásolhatja a meleg. A déli órákban a vízparton pihenők is kerüljék a napozást, valamint ne ugorjanak a vízbe felhevült testtel.

Fotók: Getty Images.

Vörös fény cikázott az égen

A jelenség különlegességét bizonyítja, hogy a tudósok csupán húsz-harminc éve szereztek tudomást létezéséről, megörökíteni pedig szinte lehetetlen, hiszen rengeteg kitartás és türelem kell hozzá. Egy tehetséges fotósnak azonban sikerült.

Ezt is szeretjük