Az ilyen cégeknél a legnagyobb az esély a home office lehetőségére: nem minden munkaadó nyitott rá

Nagy a különbség a home office-ról alkotott vélemények tekintetében a munkáltatók és az alkalmazottak között egy felmérés szerint.

Home office vélemény
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Minden harmadik irodai munkavállaló dolgozik teljes mértékben vagy részben otthonról, miközben a munkaadóknak csupán az ötöde engedi, hogy az alkalmazottak minden munkanapjukat home office-ban tölthessék - derül ki az Epson friss magyarországi felméréséből. Megállapították azt is, nemcsak az otthoni munka megítélésében van eltérés a két oldal megítélése között, de abban sincs egyetértés, mitől lesz jó a munkahely.

A  kutatásban részt vevő dolgozók 76 százaléka szinte mindennap bejár a munkahelyére, és ez a szám az elsősorban szellemi munkát végzők körében is magas, 64 százalék. A válaszadók 24 százaléka viszont alapvetően csak otthonról szokott dolgozni - ez a szellemi tevékenységet folytatóknál 36 százalék. Ehhez képest munkaadói oldalon némi merevség figyelhető meg: abban, hogy a dolgozók akár minden munkanapon otthonról végezzék el a feladataikat, csak a vállalkozások ötöde, 19 százalék partner.

Ezek a cégek nyitottak a home office-ra

Átlagon felüli a nyitottság a mikrovállalkozásoknál és a nagyvállalatoknál, itt minden második (48 százalék) megkérdezett vállalkozás ad lehetőséget rendszeres home office-ra. Utóbbiak körében jelentős elmozdulás figyelhető meg, hiszen a pandémia előtt ezt csak minden harmadik cégnél engedélyezték. A magyarországi üzleti döntéshozók zöme, 84 százaléka szerint a jó internet a hatékony irodai munka feltétele és a számítógép/laptop (81 százalék) megléte. A nyomtatókat (62 százalék), valamint a telefonokat (60 százalék) is az elengedhetetlen kellékek közé sorolja.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Teljesen máshogy látják a kérdést a munkavállalók. Az Epson felmérésében megkérdezettek közül minden második (46 százalék) szerint a munkahelyen végzett munka legnagyobb előnye a társaság, és csak minden harmadik (35 százalék) sorolta ide a bent elérhető irodatechnikai eszközöket, leginkább a nyomtatót és a szkennert.

Fotók: Getty Images

A munkáltatók nem bíznak eléggé a távmunkában dolgozó kollégákban

A munkáltatók mindössze 35 százaléka bízik meg teljes mértékben a távmunkában dolgozó munkatársaiban, 39 százalékuk viszont úgy véli, hogy emberei otthon nem dolgoznak olyan keményen és hatékonyan, mint az irodában.

A munkáltatók nem bíznak eléggé a távmunkában dolgozó kollégákban

Egy felmérés szerint a munkáltatók kétharmada nem bízik elégé kollégáiban távoli munkavégzés közben.

Elolvasom
Ezt is szeretjük