Hoffmann Rózsa elvesztette realitásérzékét?
Három nyelvet kellene kötelezően tanulni.
- A szűk szárú farmer még nem vonul vissza teljesen: ezekben a nőies összeállításokban igazán divatosan mutat »
- Ráncok ellen igazi nagyágyú, segít megőrizni a bőr rugalmasságát: a marulaolaj eltörli az apróbb hibákat »
- Jennifer Lopez arcán valami nem stimmel: durván megszaladt a retus a cipőreklám fotóin »

- Ki ajánlhatja fel először a tegeződést? 10 kérdés, amire mindenkinek illik tudni a választ
- Lilu is megszólalt a Glamour-gála botrányos celeb résztvevőiről: meglepő, mit írt róluk
- Szabó Zsófi überszexi bőrruhában: a Glamour-gála legdögösebb sztárja volt
- Mi Argentína fővárosa? 8 kérdés a világ földrajzából, ami sokakat megizzaszt
- Hogyan jó: jeggyűrű vagy jegygyűrű? 8 összetett magyar szó, amiről sokan azt hiszik, hogy jól írják, pedig nem
Az oktatási államtitkárság legújabb terve szerint megszűnne a nulladik évfolyam, és a nyolcosztályos gimnáziumokban három nyelvet kellene kötelezően tanítani.
A nulladik évfolyamot - mint oktatási formát - a Magyar Bálint vezette oktatási tárca indította el 2004-ben. A nulladik évfolyam lényege, hogy a diákok a nyolcadik osztály befejezése után nem a kilencediket kezdik el, hanem a kettő között egy évet szinte csak nyelvtanulással töltenek.
A tanár szerint bejött a nulladik
Az államtitkárság a nulladik évfolyam megszüntetését az origo.hu szerint azzal indokolta, hogy az nem váltotta be a reményeket. Hogy ezt a készítők milyen hatástanulmányokra hivatkozva állítják, az nem derült ki.
Egy név nélkül nyilatkozó, nulladik évfolyamot is tanító nyelvtanár lapunknak arról számolt be: ő épp az ellenkezőjét tapasztalta, nevezetesen azt, hogy akik elvégezték a nulladik évfolyamot, azok a középfokú nyelvvizsgát is majdnem 100%-os arányban meg tudták csinálni.
- A 13. év végére majdnem mindenkinek meglett a középfokú nyelvvizsgája. Ez - kevés kivétellel - egyiküknek sem sikerült volna, ha nem járnak nulladikba - számolt be tapasztalatairól.
- A nulladik évfolyamot a gyengébb képességű tanulóknak találták ki, és mivel szinte egytől egyig mindannyiuknak sikerül a végén a jobb képességű tanulókkal együtt nyelvvizsgát tenni, egyáltalán nem lenne jó ötlet megszüntetni - fejtette ki véleményét a nyelvtanár, aki a három nyelv kötelező tanításával sem ért egyet.
Irreális
Mint mondta, a második nyelv is alig megy a gyerekeknek, nemhogy egy harmadik. - Tegyük fel, hogy a Trabant az első idegen nyelv, az Opel a második, a Ferrari meg a harmadik. Ha egy Trabantod van - márpedig most úgy állunk, hogy csak az van -, ne akarj már rögtön Ferrarira váltani. Elméletben meg lehet csinálni, de a realitásban nem - szögezte le.
- A másik probléma, hogy ha kötelező lesz a harmadik nyelv, akkor az valaminek a rovására megy. De minek a rovására menjen, ez a kérdés - tette hozzá, utalva arra, hogy a legutóbbi PISA felmérés szerint a 15 éves magyar diákok közel 20%-a, azaz minden ötödik tanuló funkcionális analfabéta. A felmérés szerint a kiválónak számító 5-ös szint fölött a tanulók mindössze 6,1%-a van.