Hoffmann Rózsa elvesztette realitásérzékét?
Három nyelvet kellene kötelezően tanulni.
- Ormótlanok, vastagítják a lábat, de legalább kényelmesek és melegek: ezek a csizmák most a legnépszerűbbek »
- Puffadt szemkörnyék, vizenyős bőr: hasznos tippek, melyek segítségével átformálódik az arc »
- Utálta a csúnya frizuráját, hihetetlen, mit hoztak ki belőle a szakemberek: a vágás és az új hajszín csodát tett »

- Robert Redford ezért utált Barbra Streisanddal együtt forgatni: még az intim jeleneteikhez is két alsót vett magára
- Pokorny Lia és Csányi Sándor fia már 19 éves: a zenész Misi helyes, mint az apja
- 139 ezer forint jár évente: milyen betegségek esetén, és hogyan igényelhető a kedvezmény?
- Azonnal töröld ezeket az alkalmazásokat a telefonodról: népszerűek, de nagy bajt okozhatnak
- Mi Dél-Korea fővárosa? 8 kérdés a világtérképről, amit sokan eltévesztenek
Az oktatási államtitkárság legújabb terve szerint megszűnne a nulladik évfolyam, és a nyolcosztályos gimnáziumokban három nyelvet kellene kötelezően tanítani.
A nulladik évfolyamot - mint oktatási formát - a Magyar Bálint vezette oktatási tárca indította el 2004-ben. A nulladik évfolyam lényege, hogy a diákok a nyolcadik osztály befejezése után nem a kilencediket kezdik el, hanem a kettő között egy évet szinte csak nyelvtanulással töltenek.
A tanár szerint bejött a nulladik
Az államtitkárság a nulladik évfolyam megszüntetését az origo.hu szerint azzal indokolta, hogy az nem váltotta be a reményeket. Hogy ezt a készítők milyen hatástanulmányokra hivatkozva állítják, az nem derült ki.
Egy név nélkül nyilatkozó, nulladik évfolyamot is tanító nyelvtanár lapunknak arról számolt be: ő épp az ellenkezőjét tapasztalta, nevezetesen azt, hogy akik elvégezték a nulladik évfolyamot, azok a középfokú nyelvvizsgát is majdnem 100%-os arányban meg tudták csinálni.
- A 13. év végére majdnem mindenkinek meglett a középfokú nyelvvizsgája. Ez - kevés kivétellel - egyiküknek sem sikerült volna, ha nem járnak nulladikba - számolt be tapasztalatairól.
- A nulladik évfolyamot a gyengébb képességű tanulóknak találták ki, és mivel szinte egytől egyig mindannyiuknak sikerül a végén a jobb képességű tanulókkal együtt nyelvvizsgát tenni, egyáltalán nem lenne jó ötlet megszüntetni - fejtette ki véleményét a nyelvtanár, aki a három nyelv kötelező tanításával sem ért egyet.
Irreális
Mint mondta, a második nyelv is alig megy a gyerekeknek, nemhogy egy harmadik. - Tegyük fel, hogy a Trabant az első idegen nyelv, az Opel a második, a Ferrari meg a harmadik. Ha egy Trabantod van - márpedig most úgy állunk, hogy csak az van -, ne akarj már rögtön Ferrarira váltani. Elméletben meg lehet csinálni, de a realitásban nem - szögezte le.
- A másik probléma, hogy ha kötelező lesz a harmadik nyelv, akkor az valaminek a rovására megy. De minek a rovására menjen, ez a kérdés - tette hozzá, utalva arra, hogy a legutóbbi PISA felmérés szerint a 15 éves magyar diákok közel 20%-a, azaz minden ötödik tanuló funkcionális analfabéta. A felmérés szerint a kiválónak számító 5-ös szint fölött a tanulók mindössze 6,1%-a van.