Hoffmann egy mendemondára alapozza a nemzet oktatását
Az ELTE adjunktusa szerint mítosz, hogy az angolt könnyű megtanulni, épp ellenkezőleg.
A Hoffmann Rózsa vezette oktatási államtitkárság már készíti a nyelvoktatási koncepciót, melyből egyelőre csak bizonyos részletek szivárogtak ki. Az egyik ilyen, hogy az angolt az általános iskolákban csak második nyelvként oktatnák, az egyik magyarázat szerint azért, mert "az angolt túl könnyű megtanulni, az ebből fakadó sikerélmények pedig félrevezethetik a diákokat".
A másik magyarázat szerint azért is kellene az angolt második nyelvként oktatni, mert aki első nyelvként angolt tanul, az nehezebben sajátít el második idegen nyelvet, mint az, aki valamelyik neolatin nyelvvel ismerkedik meg először.
Dr. Illés Éva adjunktus, az ELTE Angol-Amerikai Intézet Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszékének oktatója lapunknak elmondta: a neolatin nyelvek valóban segítenek az angol megtanulásában, de az angol is segít más nyelvek elsajátításánál.
- A latin szókincs miatt az angol segít a neolatin nyelveknél, germán eredetéből kifolyólag pedig a német elsajátításánál is - közölte, hangsúlyozva, hogy nem szerencsés ily módon különbséget tenni a nyelvek között, hiszen az, hogy mi a könnyebb, relatív. A nyelvtanulás sikeressége függ például a tanártól és a diáktól is.
- Általánosan az jelenthető ki, hogy aki megtanul egy idegen nyelvet, annak a második már könnyebben fog menni, hiszen tud egy másik nyelvhez viszonyítani az anyanyelven kívül. Ebből a szempontból pedig nagyjából mindegy, hogy melyik nyelvet tanulja meg először - tette hozzá.
Mítosz, hogy az angolt könnyű megtanulni
Az adjunktus szerint tény, hogy a magyar például a ragozás tekintetében közelebb áll a neolatin nyelvekhez, az viszont egy "mítosz", hogy az angolt könnyű megtanulni. Ugyancsak nyomai vannak a ragozásnak az angolban, jól megtanulni angolul mégis nagy kihívás.
Az angol nyelv megtanulása az adjunktus szerint egy véget nem érő küzdelem. A nyelv naponta változik, rengetegféle dialektusa és változata van, és a szókincse is gyorsan bővül a különböző anyanyelvű és nem anyanyelvű beszélők hatására.
Dr. Illés Éva hangsúlyozta azt is, hogy a világban az angol a lingua franca, a többség angolul tanul és beszél, ezért is kellene ezt a nyelvet preferálni, ráadásul, a statisztikákat elnézve még inkább először erre kéne koncentrálni.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Az EU statisztikai hivatalának adatai szerint a magyarok közel 74,8%-ának semmilyen nyelvtudása nincs, ez az egyik legrosszabb érték. Utánunk csak Románia és Törökország van, előbbi 75%-kal, utóbbi 75,5%-kal.